• Marma

Mamma födda 85

lägger in mig oxå då

Zandrina 1Barn 10 månader Göteborg
    Mamma Hampus : Lidköping
    Lizzyzz: Värmland
    pepsen85: Norrköping
    AmadeuzDec08: Skåne
    VildaMathilda: Göteborg
    Netha85: Motala
    Småläningsmamman: Nybro

• Marma

en undran bara, hur mycket sitter ni framför fl/datorn i rent nöje o vad känns som mycket för er?
    Gubben o jag hade litet bråk om det igår att han tycker jag sittre för mycket framför fl...kanske sitter 2-3timmar varannan dag eller nåt. mindre när han inte e hemma (varför vet jag inte :P )

• Marma
    Netha85 skrev 2009-07-06 21:26:46 följande:
    Oj, typ så fort jag har datorn igång.. Säkert 5 tim om dagen blir det väl totalt, framför allt de dagar jag jobbar.. De dagar jag är ledig blir det givetvis mindre.
    men sitter du då 5timmar bara o slösurfar alltså?
  • Marma
    Netha85 skrev 2009-07-06 21:34:32 följande:
    ungefär.. ibland lämnar jag datorn, men flsidan är uppe o jag kollar lite då o då.. så är det iaf när jag jobbar. När jag är ledig kanske jag kollar 10 minuter på morgonen o sen 1 timme på kvällen eller något sånt..
    ok. då sitter du mer än mig då men du jobbar iallafall sammtidigt
  • Marma
    Netha85 skrev 2009-07-06 21:42:06 följande:
    ja jag är riktigt flberoende.. :P
    ja, var oxå det ett tag. satte gräns på att bar asitta påkvällen däremot o håller det hyfsat bra tycker jag...fl är lätt beroendeframkallande
  • Marma
    Lizzyzz skrev 2009-07-06 21:48:25 följande:
    Jag sitter och glor igenom rätt ofta.. speciellt när de e dåligt väder eller på kvällen För då sitter jag ändå och gör annat vid datorn..Som tur är kommenterar inte min kille det :-P heheh+ min dator alltid är igång om jag är hemma så.. blir man kollar lite för ofta ibland..
    vilken tur du har nä han har inte sgat nåt på drygt ett år men just igår var det ett jävla liv om det det "jävla familjeliv" jag sitter på hela tiden...:P att ahn sitter halva nätterna på blocket räcknas tydlige inte..:P Män varför har man dom
  • Marma
    Netha85 skrev 2009-07-06 22:47:17 följande:
    För att kunna få våra små ögonstenar och ha hela bilar.. :P
    JAHA!!! var det därför jag fick barn.... då förtår jag oxå varför bilen går sönder hela tiden...:P
  • Marma
    liebespuppe skrev 2009-07-08 09:51:28 följande:
    Godmorgon!Nu har jag och min son på 3 månader rymt hemifrån!Vi renoverar vårt innertak i vardagsrummet och målarfärgen STINKER!!Så vi bor temporärt hos min pappa :) Men det är trevligt det med! Min sambo vägrar dock lämna lägenheten då hans säng och dator är kvar där.. haha.. stackars karl.
    vad jobbit när man måste fly huset för man renoverar....men bra att det funkar hos pappa oxå stackars din sambo...kan han liksom inte ta med datorn :P
  • Marma

jaha, vad händer hos er då? här , regnar o regnar o regnar lite till typ hela tiden... ska bli skönt att åka till sthlm en vecka där det typ aldrig regnar regnfrittområde på morfars land typ

• Marma

Nope inte i norrtälje där vi ska vara, vet inte typ 11 mil norr om sthlm kankse (?) där e det nästan alltid sol även fast det spöregnar där farsan bor typ 5mil ifrån så vi ska bada hela nästa vecka oavseet vad...inbillar mig stark att det inte ska regna

Netha85: fan vad roligt hoppas det blir bra nu oxå

• Marma
    Netha85 skrev 2009-07-08 15:15:06 följande:
    Ja, norrtälje är ju en sån där håla som alltid klarar sig nästan.. fattar inte vad vädret ser just där men något bra måste det ju vara eftersom det är så snällt mot dem som bor där.. det hoppas vi på med, var nere på stan o beställde ut korten, ska hämta dem nästa fre.. *längta*Beställde även ut mina magbilder så jag kan börja med mitt album där jag har magbilder o ulkort osv.. Kommer nog hamna förlossningskort där i med tror jag..
    shit vad du e duktig på sånt...har typ bara ul-bilder inramade. blev inte många bilder på första fl o inte andra heller för då glömde jag kameran..:P
  • Marma
    Lizzyzz skrev 2009-07-08 15:14:43 följande:
    Netha85 - Det är inte uppfostran som e probelmet.. det är att hon inte vill ha våra barn där.. för de blir så "jobbigt" för henne då...
    Här regnar det också som bara den...
    o varför bli ihop med en kille som har barn då liskom..:-P vissa människor e knäppa.
  • Marma

o vill oxå till ullared. alla åker dit förutom jag.. vi har plnerat i 4år typ men aldrig blivit nåt :P

En knäpp grej maken gjorde var att ta bild på moderkakan när den kom ut. fattade inte riktigt varför men han påstår att jag ville det :P

• Marma
    Netha85 skrev 2009-07-08 15:39:12 följande:
    men det är väl bara att åka? Du har väl inte så långt dit va?Men det är de många som gör.. Fick se en senast idag så.. :P
    jo men vi vill åka själv utan barnen o på nåt konstigt sätt har det alltid blivit nånting varje gång vi planerar åka dit..:P Har liskom bara mormor som kan passa o hon jobbar oxå. Känns oxå som det bara e o åka men tydligen inte för oss
  • Marma

ok, hon avundsjuk för han tar hand om sina barn men hennes ex kankse inte gör det :P

• Marma
    Netha85 skrev 2009-07-08 16:07:42 följande:
    Smålänningsmamman: Ok, ja då är det inte så lätt.. Men be pappa din komma ner en helg då o så åker du o maken iväg på dagen så morfar får vara själv med barnbarn lite??
    litar tyvärr inte på morfar så länge. han fick sitta barnvakt åt stora en gång när mormor var med honom i sthlm o det gick bra i 2 timmar sen hade grabben dötråckigt typ o var skitglad att mormor kom igen. Han e liskom ingen duktig på att underhålla barn tyvärr o det med mat...nej, ska vi nog inte ens prata om :-P

E liskom bara mormor vi litar på, till o med farmor har lyckats slarva bort EN unge på 5år när de skulle promenare 1km från dagis till hem. hur man nu lyckats med det. får se kanske tar med mormor istället så kan alla shoppa o så får man turas om med ungarna eller nåt
  • Marma
    Lizzyzz skrev 2009-07-08 16:01:31 följande:
    hehe hon har delad vårdnad med hennes äldsta son, så hon har han bara varannan vecka.. men pappan till hennes 1½åring tror ja inte bryr sig ett skit därimotinte mitt bekymmer iaf heheLuktar kyckling i hela huset! ska bli gott med mat om ett tag
    Mmm, kyckling nu blev jag oxå sugen. ska äta potatisbullar o fläskt....gott men kycklig godare
  • Marma
    Netha85 skrev 2009-07-08 16:15:49 följande:
    Lät väl som en bra ide.. Då kan man få lite ensamtid o sen lite tid med barnen.. Men ett tips, om du inte kan ta dem i vagnen, ha dem i sele för det är STOOOORT och mycket folk så man försvinner lätt från varandra..
    det var smart, har tänkt på köpa när vi ska till diverse bilträffar o så men aldrig blivit av
  • Marma
    Tiesto skrev 2009-07-20 16:24:02 följande:
    haha ja det är väldigt många som har åsikter. är själv snart 24 och mina barn fyller 2 resp. 1 i höst (13 månader emellan).. Det är ju en del som tittar lite konstigt speciellt när minstingen var nyfödd och stora killen inte själv var så gammal. En kommentar jag hörde en gång var "men nu kanske det är dags att börja med p-piller" hallå liksom!!
    sånt har jag hört oxå...trot iallafall 18mån emmelan. Värst var från bm på bb efter lille föddes "o nu andvänder du kondom oxå", liksom den kommentaren ska inte komma från bm känns det som...:P
Svar på tråden Mamma födda 85