• Anki85

Mamma födda 85

ja då netha njut
    vi ska också ta en sväng ner till Ullared i augusti, då har vi fått reda på kön och kan handla lite till bebisen. sen behöver vi köpa regnställ och höst/vinterkläder till de andra barnen.. de växer som ogräs!!!

håller tummarna på att de snart är på g och att du får komma in och kolla Helena.
    vad skönt att slippa magen snart, den börjar bli riktigt varmt i sommarhettan... och här klagar jag som bara är i v 22!

• Anki85

netha, vi hoppas på en pojk denna gången, så vi får två av varje
    lite roligare för storebror att ha en kille att leka med

tror att det är en pojk jag väntar eftersom mitt humör är samma som när jag väntade pojken (hemskt)
    men det ska bli kul att veta, mindre än en månad kvar nu

jodå, ullared tjänar man massor på!
    regnställ har de både fleecefodrat och vanliga för 150kr stället. här uppe i affärerna får man betala ca 500 kr /ställ-
    så jag tjänar över 1000kr på bara regnställen

TyraPaloma skrev 2009-07-02 09:18:37 följande:
    Hej hej! Jag är 85:a och har tre barn födda 02, 04 och 08 Bor i Kalmar men kommer från Härnösand/Sundsvall egentligen. Flyttade hit för högskolestudier! Finns det fler här som har flera barn?Kram, Jennie
    Hej Jennie och välkommen hit!
    jodå vi är några st som har fler barn.
    jag har 3stycken själv en son född 07 och tvillingdöttrar födda 08. väntar även en liten till i november.
  • Anki85

jag är supernöjd med kvaliten trots att det är billiga kläder, ´det är iof inget POP stuk på kvaliten, men det är iaf inga dåliga kläder,
    trots att barnen växer så otroligt fort,,, har knappt gjort annat än bytt ut kläder.
    sonen hade stl 86 när han var 9 månader, när han blev 13-14 månader hade han stl 92! och nu är han precis fyllda 2 år och har redan samma storlek som en 3-4 åring ska ha,
    han blir nog lång. (ändå var han bara 49cm lång när han föddes)

tjejerna var ju 6 v prematur så de hade stl 44 när de föddes, nu är de snart ett år och har stl 86.
    så de kommer troligtvis också bli långa. mina barn ligger flera cm över normalkurvan.
    men får skylla på barnens pappa som är 1.87,

men vill du ha billiga kläder ska du verkligen åka ner dit. lite tråkigt är att de inte har så mycket "neutrala" bebis kläder utan det mesta är i rött, rosa, grönt och blått... dvs massor med könsfärger.
    så det underlättar att man vet vad det är för liten därför ska jag vänta lite med att åka ner.

• Anki85

då har du nästan ett helt halvår på att bearbeta honom
    min sambo åker gärna med... men inte för att kolla på kläder det får jag fixa själv... finns ju en så mkt roligare undervåning att kika på tycker han

• Anki85

kollade igenom bebiskläderna idag, slängde en hel hög (ingen liten hög, fick plats i en sopsäck)
    det var iof inget fel på kläderna, de var lite söndertvättade och vissa var missfärgade, några hade fläckar som inte gick bort (typ bananfläckar)
    men inga hål i eller något sådant.
    men inget jag ville sätta på kommande barn eller ge bort.

kikade och plockade undan de neutrala kläderna, men det verkar som jag får köpa nytt om det blir en pojk.
    tjejkläderna har jag dubbelt av '

fy vilken värme det är. är så kvavt att man svettas fast jag har alla fönster och dörrar öppna plus takfläkten snurrar dygnet runt!
    hoppas på lite åska som kan klara luften lite.

• Anki85

Välkomna alla nya !!

Urs vad jobbigt att man inte kan ta järn när man så väl behöver det.
    har du pratat med bm om järnstrutor?
    min syster fick ta det nu förra graviditeten hon kunde varken äta tabletter, brus eller blutsaft...

här käkar jag niferex oxh än så länge fungerar det bra. brukar ta dem på morgonen vid frukost

• Anki85

måste bara skryta lite! tror mina barn har fått fnatt!
    de vaknade vid 23 och fick välling, strax efter gick jag och sambon och la oss, vaknade kl 8!!!
    9timmars oavbruten sömn! jag tror jag drömmer
    har inte sovit så mkt sen innan jag blev gravid med sonen för snart 3 år sedan
    kanske har vänt tränden nu...

• Anki85

vad kul med så många nya

jag har inte fått så mkt komentarer på min ålder när jag skaffade första barnet då skulle jag fylla 22år,
    men man märker folks blickar nu när man väntar 4e barnet och "bara" är 24
    plus att de andra inte är så stora än. (son född april07, tvillingtjejer födda juli 08)
    folks komentarer i allmänthet är "gör ni inget annat än skaffar barn"
    och nja det kan jag väl hålla med om att sambon bara behöver titta på mig så är jag gravid..

det värsta tycker jag är att folk verkar tro att man skaffar barn för att slippa skaffa jobb/utbilda sig.
    sj så gick jag klartgymnasiet 04, började på högskola, läste 1½år.
    nu läser jag distans kurser på kvällarna och har precis avklarat cancerbiologi och i höst blir det molekylär och cellulär immunologi och kemi.
    för nästa höst planerar jag att börja läsa på allvar igen.

• Anki85
    Lizzyzz skrev 2009-07-18 16:14:55 följande:
    haha precis.. får höra samma .."va 5e barnet!? hur gammal är du? VA!?!? 24???????"  heheh ganska kul..men folk tappade mest hakan när ja var nyss fyllda 20 och var 4barns mamma Men har sluppit för mycke konstiga kommentarer tack och lov..
    förstår dig precis.
    alltid lika roligt på förlossningen innan de kollat journalerna när de frågar om det är första barnet

ne nu ska jag på mvc besök den 28e och lyssna på bebisen sedan åker vi ner till gbg för könsul den 4e.
    åh vad jag är spänd. iof spelar det ingen roll vad det blir, men ska bli kul att se fall magkänslan stämmer denna gången

hur är det med er har magkänslan stämt?
  • Anki85

nedå, det stämmer inte alls det där med magformerna, osv,,
    när jag väntade första barnet var jagså säker att det var en pojk. jag benämde bebisen "honom" hela graviditeten men jag köpte bara neutrala kläder osv.
    men när vi kom hem från bb efter att fått en kille, så såg jag att jag hade handlat lite väl mkt blått i gaderoben

men med tvillingarna trodde jag det var först en pojk och efter rul när vi fick reda på att det var två så två pojkar,
    emn jag tror inte att jag kände efter utan gick mer på symtomen, inget illamående osv som stämde överens med sonens.
    mådde toppen båda gångerna( alla tre gångerna)
    och jag hade hört att man mådde bra med pojkar och sämre med kräkningar med tjejer.
    men vi ville ändå veta så vi åkte ner till gbg och gjorde köns ul. och tack och lov för det, det visade sig vara 2 tjejer i ´magen i stället. tog mig flera veckor på att ställa in mig på att jag skulle ha två TJEJER.
    var så benhårt övertygad att det var två pojkar så det var skönt att ha det avklarat tills förlossningen,

denna gången tror vi också det är en pojk, dels på grund av mitt temperament, som är hemskt! tänder till på alla cylindrar för ingenting och mest på min sambo, var samma när jag väntade sonen då kunde ingen gå i närheten av mig
    men jag var väldigt lugn i humöret med tjejerna.
    så vi får se ifall vi har rätt

• Anki85

Välkommen Millalill!!

Lizzyzz
    skönt att slippa gå på två dop inom kort tid, så tänkte vi med när jag och min syster döpte våra tvilling i oktober. våra föräldrar bor 74mil bort så de skulle slippa åka den resan två gånger på kort tid så hade vi KVARTETTdop med båda tvillingparen,
    en pojk och 3 tjejer, prästen hade aldrig varit med om liknande och hade väldigt svårt att hålla reda på namn osv

• Anki85

var nere i gbg i gr och kollade könet på vårt lilla pyre och det var som jag trodde, det var en liten prins

• Anki85

mamma hampus, jodå vi har både funderat på namn och bestämt oss
    det gjorde vi redan innan könsul.
    Det kommer bli en liten Elias

hade bestämt redan när vi väntade våra tvillingar så var pojknamnen Elias och Isac men eftersom sambon egentligen inte gillade namnet isac så fick det bli Elias nu i stället.
    Elias Jonny Daniel Wessman, kommer han heta sen får vi hoppas att han passar i namnet

Svar på tråden Mamma födda 85