Mamma födda 85
Hej! Va många nya vi blivit här i tråden.. :) Välkomna allihopa!
Kom hem från Öland igår efter en skön liten semester..
Idag har det vart full rulle, övertalade sambon att prova bilstolen idag så det har jag fått gjort, sen har vi vart hemma hos nga kompisar o planerat lite för Ullaredsresan den 29/7.. Är det något speciellt som är bra att köpa där nere??
Är ju första barnet så jag har ju ingenting hemma typ.. :P
Ang om vi är unga mödrar så tycker jag att vi är det.. Men det är en positiv grej, eftersom vi oftast ännu inte byggt upp någon karriär så tror jag vi kommer ha mer tid för våra barn när de kommer upp i skolåldern.. Vet själv hur det var att komma upp i mellanstadiet o behöva ha hjälp med läxorna, hade ingen mamma eller pappa hemma förrän vid 19tiden på kvällen o då skulle det fixas mat osv.. Sån förälder vill iaf inte jag vara till mitt barn sen utan jag vill kunna ägna eftermiddagen åt familjen, hjälpa till med läxor, leka osv.. Tror faktiskt att vi många gånger klarar det lättare än t.ex. en 30åring som får första då..
Men givetvis finns det exempel på de föräldrar som orkar o kan ägna sig åt familjen när de är 30 + vid första barnet med och absolut att det finns de 25 - som är hemska som föräldrar pga att de inte har psyket att klara av föräldrarollen.