Inlägg från: Bonanza |Visa alla inlägg
  • Bonanza

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Här är det hockey. No chans in häll att någon av mina ungar får spela hockey.

Hockeykillar är fula.
    Det är en svinig miljö med massa machoskit.
    Det är dyrt.
    Det är kallt.
    Det är tråkigt.

Jag kan sträcka mig till att godkänna innebandy. Det är så nära hockey de kommer.

Vad har ni för hatsporter?

(Och eftersom det är FL: ta det kanske inte så jäkla seriöst, ok?)

• Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
  • Bonanza

Meh! Hästar är ju bäst. Jag ska tvinga båda mina barn att rida. Det + en kulturell aktivitet (teater, dans, piano etc.) och så är det bra sen.

Hästar har ju allt: motion, gemenskap, valfritt engagemang, ingen toppning i lag osv osv.

• Bonanza

Alltså, helt allvarlig är jag inte. Men jag kommer aldrig uppmuntra hockey (eller boxning eller skytte, tack för tipsen) och ett barn som vill spela hockey kommer få tjata och jobba otroligt mycket för det för att vi ska gå med på det.

Jag tycker helt enkelt inte att det är en lämplig sysselsättning. Men jag kommer ju inte låsa in ungen och hugga av händerna på hen om hen vill spela hockey. Men fan heller att jag tänker sälja bingolotter och sitta och titta på träningar och sånt.

Så ja, jag skämtar till viss del. Men samtidigt är jag allvarlig - alla har vi sporter som vi verkligen inte vill att våra barn ska utöva. Eller fritidsintressen. Jag skulle ju knappast jubla om mina ungar blev scouter eller frimärkessamlare heller...

• Bonanza
    sstv skrev 2009-07-10 10:37:07 följande:
    Jag tänker inte förbjuda mina barn att hålla på med några sporter men jag kommer försöka påverka dem att inte ägna sig åt lagsporter. Golf och ridning hör väl inte hemma i den här tråden, det är ju ändå inga sporter.
    Jag fattar verkligen inte folks aversion mot ridning. Och visst är det en sport!
  • Bonanza
    S0lsken skrev 2009-07-10 20:22:49 följande:
    Hästsporter!! Tycker att det verkar alldelse för farligt och kräver ofta (vad jag har hört) mycket stort engagemang och hjälp av föräldrarna) Jag tycker inte speciellt mycket om hästar, det är doch inte huvudorsaken utan den sjuka skaderisken. Om ngt går fel kan de ju lätt bli ihjältrampade eller fördärvade för livet. Självklart finns det många andra sporter som har hög skaderisk, men om man får välja en så....
    Nja, ridning kräver sällan särskilt stort engagemang av föräldrarna. En gång i veckan följer man med. Man slipper sälja bingolotter och sånt skit. I alla fall i de klubbar som jag har tillhört.
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?