Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

tror nog att ungen skulle få hålla på med vad den vill, bara den inte blir nån jäkla extrem-idrottare eller äventyrare i slutändan...
    eller jo förresten, cricket är ett stort no no här.. annars är det nog ganska fritt fram

• Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 09:16:24 följande:
    criket är ju cool ju
    usch nej, fjantigare sport får man nog leta efter...

nej, helst ska våran unge testa så mycket som möjligt, bli sjukt duktig och sedan kan vi gå i tidig pension och leva på alla pengar den håvar in på idrotten
    så hockey, golf, fotboll, tennis... även ridning, friidrott, handboll, innebandy, basket, ev. konståkning osv. framför allt för att jag och sambon gillar att titta också... men jag vill att mitt barn ska ha mycket valmöjligheter och kanske hitta något den verkligen gillar.. själv fick jag säga till mina föräldrar vad jag ville testa så det resulterade i 2 år handboll och en herrans massa år på ridskolan...
  • Phlippan87

Anna Sui skrev 2009-07-10 09:23:11 följande:

Tvärtom har det varit bland de som jag känt som hållit på med hästar, de har haft ett ganska bra självförtroende och varit populära. Har själv inte ridit dock.
    jag har ridit sedan jag var 5 år, haft flertalet egna hästar under tiden och man behöver ha en hel del skinn på näsan för att komma någon vart inom ridningen... jag har dessutom alltid haft en förkärlek till "bråkiga" hästar där det gäller att ha en hel del jävlar-anamma för att få dem att göra som man vill
    ser inget mesigt i att kontrollera ett djur på ca 500 kg och få den att göra som du vill istället för som den själv vill...
  • Phlippan87
    LiindaE skrev 2009-07-10 09:52:08 följande:
    FOTBOLL huvva det verkar ju som om då får man inte göra annat än att åka på träningar på vardagar kola matcher på helger tvätta 30000 lagtröjor sälja 7 miljoner bingolotter osv osv osv men min man VILL att han ska spela fotboll så hur det blir... ja det får nog arthur avgöra själv.....men jag kommer ju knappast "hjälpa" honom välja fotboll
    se det från den ljusa sidan, blir han proffs så är det många hundra miljoner att gotta sig i..
  • Phlippan87

det är fler skador inom ishockey och fotboll än inom ridningen...

ska man snacka om idrott som innebär tidiga morgnar så är det ju konståkningen... kl. 05.00, innan skolan, 5 dagar/vecka tränade de som gick i min klass (satsade visserligen rätt rejält men ändå) sedan hade de ett träningspass efter skolan också..

• Phlippan87
    Alexi skrev 2009-07-10 10:25:35 följande:
    Men det är hur allvarliga skadorna är som jag ser till. [citat] det är fler skador inom ishockey och fotboll än inom ridningen...
    de få gånger de inträffar kan de bli allvarliga ja.. jag, min mamma och mina systrar har alla hållt på med hästar hela våra liv... den värsta skadan hittills är min syster som fick en axel ur led... värsta skadorna har istället uppkommit vid cykelturer...
  • Phlippan87
    Bonanza skrev 2009-07-10 10:38:19 följande:
    Jag fattar verkligen inte folks aversion mot ridning. Och visst är det en sport!
    mer utmaning i att hantera en häst, dessutom mer ansvarstagande än att sparka runt på en boll och slänga in den i ett förråd tills man vill leka nästa gång...
  • Phlippan87
    Winnertaco skrev 2009-07-10 10:36:25 följande:
    Det har inte med det att göra, utan mest med att jag inte kan tänka mig att gå i närheten av en häst om ingen annan håller i den, och jag har hört att på vissa ridskolor förväntas föräldrarna hjälpa barnen att sadla hästarna osv innan lektionen. Kommer aldrig att hända, inte en chans
    väldigt få ridskolor gör detta, de flesta har äldre, mycket duktiga skötare som har i uppdrag att hjälpa barnen med just den biten...
    Suedehead skrev 2009-07-10 10:41:33 följande:
    Klart som tusan att det är, och en jäkligt rolig sådan dessutom! Som ger en allsidig träning...
    oh ja, grymma magmuskler får man, och rygg, och ben... längtar tillbaks nu..
    här i min släkt kör vi med filosofin att så fort ungen ber om en häst så köper vi en ponny, för vårt eget nöjes skull..
  • Phlippan87
    FixarFrasse skrev 2009-07-10 10:56:36 följande:
    OM man nu bortser från kostnader och praktiska problem (t ex att det är 5 mil till närmsta simhall) anser jag att barnen ska få prova allt de tyckr verkar vara kul. Lite större barn och så småningom vuxna som är mest stimulerade av sina sporter är ofta de som testat mycket olika sporter, och så småningom på egen hand kommit fram till den som är roligast. Många vuxna gör nog misstag i stil med: "Pappa är fotbollskille; då skall Nisse också bli det" Det viktiga (för mig) är att ungarna hittar någon fysisk aktivitet de trivs med så att de inte sitter och fläskar framför spelkonsollerna (precis som många vuxna)
    exakt.. och råkar de ha talang för någon idrott också så är det ju jättekul för dem... själv önskar jag att jag blev "ivägsläpad" på mer när jag var mindre, kanske hade hittat fler idrotter då, nu är man för fet och "gammal" för att testa på
  • Phlippan87
    LiindaE skrev 2009-07-10 11:04:50 följande:
    ja för det lär ju hända....om mina barn sjungerkommer dom bli jätte artister oxå... nää jag tror bara det blir massa tidiga söndagmornar jag
    talang finns det något som kallas... om man inte får testa kan man inte lyckas
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?