Inlägg från: Suedehead |Visa alla inlägg
  • Suedehead

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Jag är en hästtjej som är gift med en fotbollskille, så vi är inte riktigt överens på den punkten. Hockey, boxning och golf (gääääsp...) går helt bort för min del.

• Suedehead
    Bonanza skrev 2009-07-10 10:38:19 följande:
    Jag fattar verkligen inte folks aversion mot ridning. Och visst är det en sport!
    Klart som tusan att det är, och en jäkligt rolig sådan dessutom! Som ger en allsidig träning...
  • Suedehead
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 10:45:55 följande:
    oh ja, grymma magmuskler får man, och rygg, och ben... längtar tillbaks nu..här i min släkt kör vi med filosofin att så fort ungen ber om en häst så köper vi en ponny, för vårt eget nöjes skull..
    Där är jag mer kluven däremot. Jag har haft häst i femton år och på slutet när han var gammal och krasslig så var det så fruktansvärt jobbigt både psykiskt och tidsmässigt, så jag är INTE sugen på att skaffa häst igen. Just nu...
  • Suedehead
    FixarFrasse skrev 2009-07-10 10:56:36 följande:
    Det viktiga (för mig) är att ungarna hittar någon fysisk aktivitet de trivs med så att de inte sitter och fläskar framför spelkonsollerna (precis som många vuxna)
    Håller helt med!
  • Suedehead
    Hanniz84 skrev 2009-07-10 12:00:52 följande:
    mitt barn kommer inte få göra nånting annat än o rida hon ska gå i mammas fotspår o tävla o grejer, första ponnyn inhandlas runt 2-3års ålder...
    Oh my... Du kommer bli en sån därn ponnymamma! Alla tävlingsarrangörers skräck...
  • Suedehead
    FixarFrasse skrev 2009-07-12 14:04:54 följande:
    Karl Fazer skrev 2009-07-12 14:01:26 följande:
    Hint: Kolla in Jan Brink... När kröp han in i duschen senast?
    Hela poängen med dressyr är att göra så mycket som möjligt och se så oberörd ut som möjligt när man gör det (i väldigt grova drag... ) och det är Jan Brink väääldigt bra på! Du skulle inte vilja lukta under mina armar efter ett dressyrpass...
  • Suedehead
    Wilowa skrev 2009-07-14 18:50:44 följande:
    Jag tycker att det är värre när föräldern vill att barnet ska hålla på med en sport och barnet inte är värst intresserad. Vi har ett sådant fall i sonens hockeylag och det är tragiskt att se!
    Jag brukar spela innebandy för skojs skull och i det gänget är det en man som varit hockeyspelare och som brukade ha med sig sin son, som han uppenbarligen ville skulle gå i hans fotspår. Pappan tog tillfället i akt och tränade hockey med sonen på innebandyn, dvs skrek saker som "Klubban i isen!" osv. Pojkstackaren var uppenbarligen ingen atlet, men kämpade för pappas skull. Själv tyckte jag det var livsfarligt att sonen uppmuntrades att träna hockeyslag vid dessa tillfällen, eftersom man inte har lika mycket skydd när man spelar innebandy, och mycket riktigt, det slutade med att grabben drämde klubban i ansiktet på mig (jag stod bakom honom, så ni kan ju tänka er hur hög den klubban var...). Jag fick en redig blåtira och efter det lugnade pappan ner sig en aning. Hur som helst så var det ett uppenbart exempel på en pappa som var mer intresserad än sonen själv...
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?