Inlägg från: MamiElin |Visa alla inlägg
  • MamiElin

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

han får göra absolut va han vill sålänge vi har tid och råd.. störst sannolikhet att han kommer börja på kampsport av något slag, då jag och hans pappa e otroligt kampsport intresserade :) Något han kommer växa upp med.. sparring me pappan sin :D

• MamiElin

Förstår inte varför alla e så emot kampsporter? Det är ju också ett jätte bra sätt att lära sig självförsvar? Ser det som en positiv sak att mitt barn kan försvara sig själv.. våldet bland ungdomar ökar mer och mer med åren tyvärr.. inne i ringer är ju våldet kontrollerat av tränare osv.. inte ute på gatan!

• MamiElin
    Hervor 1 skrev 2009-07-14 22:15:12 följande:
    Kampsporter är fantastiskt bra men i MMA exempelvis så får man slå på motståndare även när de ligger ner, ingen höjdarsport i mitt tycke..
    Självklart så ska man aldrig slå på någon som ligger. .men sanningen är den att det är så det är.. det är inte många som slutar slå när den andra personen ligger på marken.. om man tränar mma, så får man också lära sig att skydda síg när man är i underläge.. träning och riktiga slagsmål ute på gatan är ju två helt olika saker... i träningen så får man ju aldrig någonsin fortsätta slå om någon har tuppat av.. däremot om personen är vid medvetande och KAN försvara sig själv så fortsätter fighten..
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?