Wilowa skrev 2009-07-14 18:50:44 följande:
Jag tycker att det är värre när föräldern vill att barnet ska hålla på med en sport och barnet inte är värst intresserad. Vi har ett sådant fall i sonens hockeylag och det är tragiskt att se!
Jag brukar spela innebandy för skojs skull och i det gänget är det en man som varit hockeyspelare och som brukade ha med sig sin son, som han uppenbarligen ville skulle gå i hans fotspår. Pappan tog tillfället i akt och tränade hockey med sonen på innebandyn, dvs skrek saker som "Klubban i isen!" osv. Pojkstackaren var uppenbarligen ingen atlet, men kämpade för pappas skull. Själv tyckte jag det var livsfarligt att sonen uppmuntrades att träna hockeyslag vid dessa tillfällen, eftersom man inte har lika mycket skydd när man spelar innebandy, och mycket riktigt, det slutade med att grabben drämde klubban i ansiktet på mig (jag stod bakom honom, så ni kan ju tänka er hur hög den klubban var...). Jag fick en redig blåtira och efter det lugnade pappan ner sig en aning. Hur som helst så var det ett uppenbart exempel på en pappa som var mer intresserad än sonen själv...