Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?
Skriver under på hockey och ridning. Avfärdar även fotboll och kampsporter.
Skriver under på hockey och ridning. Avfärdar även fotboll och kampsporter.
Fotboll och hockey (för en tjej) samt ridning (i alla fall än så länge - vet inte hur mycket jobb som det innehåller för oss föräldrar). Men hon går nu på självförsvar (just självförsvar och inte kampsport) - det, tycker jag, är livsviktigt i dagens samhälle.
P
Tja, det är väl bättre att kunna försöka göra nåt än att bara låta bli. Eller? Och det är inte alls alla våldmänniskor som har vapen - som tur är det fortfarande inte så ennkelt att köpa det i Sverige. Knivar och sånt - absolut, men det är just där kommer in självfösvaret.
Springa (och skrika högt) lär de sig också
Haha, jag MÅSTE bara kommentera att du tror att hästsport (och motorsport) inte är fysiska aktiviteter! Har du någonsin ridit själv (snabbare än skritt) eller kört motocross? Förmodligen inte, då hade du vetat att båda sporterna kräver väldigt mycket fysik.
Att det är dyra sporter har du däremot rätt i
Jag kanske har försommar men jag tror ändå att träningspass i fotboll är mer fysiskt ansträngande än ett träningspass till häst.
Förstår att man inte bara sitter och åker runt på hästen :)
Är anti ridning också pga att jag är anti djurhållning. Tycker inte att djurhållning, från hamster i bur till häst i stall, är särskilt humant.
Men vill man lära sina barn att det är okej att stänga in djur och bestämma över de, så fine!