• LFF

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Ridning av den väldigt enkla orsaken att jag är tokallergisk mot hästar, hö och spån. I övrigt kommer de få prova på det mesta och sen får vi se vad de fastnar för. Nu är de inne på sluttampen av första fotbollssäsongen, sen blir det att prova på hockey (för att om inte annat lära sig att åka skridskor) men det sistnämnda hoppas jag att de inte fastnar för

• LFF
    Sandraberg skrev 2018-09-25 10:49:08 följande:

Skulle inte låta barnen hålla på med motor sport och häst sport då jag misstänker att det är väldigt dyra idrotter samt att de inte ger så mycket fysiskt aktivitet.

Tycker det är bättre med lagidrotter ex fotboll och innebandy eller basket.

Skulle också försöka undvika väldigt smala idrotter där det blir långa resor till tävlingar m ex fäktning, bågskytte amerikansk fotboll mm.

Aldrig varit så vältränad och mått så bra i överkroppen som när jag red! Att rida är bra träning, att "åka häst" är ingen direkt träning även om man får ont i rumpan och benen.

Kolla på alla som håller på med motorsport och se om de är vältränade eller otränade. Kolla även in de som tävlar på hög nivå inom ridsporten och säg om de är vältränade eller otränade.

Dyrt är det däremot absolut!
  • LFF
    Sandraberg skrev 2018-09-25 12:09:44 följande:
    Jag kanske har försommar men jag tror ändå att träningspass i fotboll är mer fysiskt ansträngande än ett träningspass till häst.

Förstår att man inte bara sitter och åker runt på hästen :)
    Nej, det är mer konditionskrävande än ridning men inte mer fysiskt ansträngande. Precis som det är fysiskt ansträngande att köra en cart-bil där du har x antal g-krafter i kurvorna. Eller att cykla där du behöver ha en enorm bålstabilitet för att inte lägga hela överkroppens vikt på armar och handleder.

Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?