Inlägg från: Sandraberg |Visa alla inlägg
  • Sandraberg

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Skulle inte låta barnen hålla på med motor sport och häst sport då jag misstänker att det är väldigt dyra idrotter samt att de inte ger så mycket fysiskt aktivitet.

Tycker det är bättre med lagidrotter ex fotboll och innebandy eller basket.

Skulle också försöka undvika väldigt smala idrotter där det blir långa resor till tävlingar m ex fäktning, bågskytte amerikansk fotboll mm.

• Sandraberg
    LFF skrev 2018-09-25 11:10:10 följande:

Aldrig varit så vältränad och mått så bra i överkroppen som när jag red! Att rida är bra träning, att "åka häst" är ingen direkt träning även om man får ont i rumpan och benen.

Kolla på alla som håller på med motorsport och se om de är vältränade eller otränade. Kolla även in de som tävlar på hög nivå inom ridsporten och säg om de är vältränade eller otränade.

Dyrt är det däremot absolut!

Jag kanske har försommar men jag tror ändå att träningspass i fotboll är mer fysiskt ansträngande än ett träningspass till häst.

Förstår att man inte bara sitter och åker runt på hästen :)
  • Sandraberg
    Fritidsmamman skrev 2018-09-25 14:03:21 följande:

Det finns inte en enda tjock crossförare i världen, som kört länge på hög nivå.

Det är nog få sporter som har tjocka utövare som ligger på e hög nivå in om sin idrott.

Men detta handlar om idrott för barn. Jag hävdar att barn som spelar fotboll för sig mer än de som åker kross eller rider

Att alla sen är vältränade på elitnivå tycker jag är en annan sak.
  • Sandraberg
    isolande skrev 2018-09-26 10:52:07 följande:
    Har du varit på en ridskola och sett vad ungar i 6-7årsåldern gör där? Nä, trodde väl inte det. Min dotter är mer trött efter ridningen än efter gymnasiklektionerna Drömmer
    Måste erkänna att jag inte har varit och sett vad man gör på en ridskola. Skol gympan tycker jag för det mesta är ganska slapp men det kanske är på vår skola.
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?