Inlägg från: isolande |Visa alla inlägg
  • isolande

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Fotboll.

Pga supporterkulturen, orimliga förväntningar på föräldrarnas inblandning, kallt, åka runt till små hålor varenda helg för match, plus att själva spelet är så dödstrist.

Mina barn går nu på gympa/ridning samt Taekwondo. Känns vettigt förutom ridningen som egentligen är för farlig och för dyr, men jag är gammal hästtjej och kommer från hästfamilj.

• isolande
    Sandraberg skrev 2018-09-25 10:49:08 följande:

Skulle inte låta barnen hålla på med motor sport och häst sport då jag misstänker att det är väldigt dyra idrotter samt att de inte ger så mycket fysiskt aktivitet.

Tycker det är bättre med lagidrotter ex fotboll och innebandy eller basket.

Skulle också försöka undvika väldigt smala idrotter där det blir långa resor till tävlingar m ex fäktning, bågskytte amerikansk fotboll mm.

Haha, jag MÅSTE bara kommentera att du tror att hästsport (och motorsport) inte är fysiska aktiviteter! Har du någonsin ridit själv (snabbare än skritt) eller kört motocross? Förmodligen inte, då hade du vetat att båda sporterna kräver väldigt mycket fysik.

Att det är dyra sporter har du däremot rätt i Glad
  • isolande
    Sandraberg skrev 2018-09-25 14:49:09 följande:
    Det är nog få sporter som har tjocka utövare som ligger på e hög nivå in om sin idrott.

Men detta handlar om idrott för barn. Jag hävdar att barn som spelar fotboll för sig mer än de som åker kross eller rider

Att alla sen är vältränade på elitnivå tycker jag är en annan sak.
    Har du varit på en ridskola och sett vad ungar i 6-7årsåldern gör där? Nä, trodde väl inte det. Min dotter är mer trött efter ridningen än efter gymnasiklektionerna Drömmer
  • isolande
    Sandraberg skrev 2018-09-26 21:49:57 följande:
    Måste erkänna att jag inte har varit och sett vad man gör på en ridskola. Skol gympan tycker jag för det mesta är ganska slapp men det kanske är på vår skola.
    Jag refererade dock till min dotters "riktiga" gymnastikträning Flört
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?