Inlägg från: Phlippan87 |Visa alla inlägg
  • Phlippan87

Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?

Suedehead skrev 2009-07-10 11:02:31 följande:
    Där är jag mer kluven däremot. Jag har haft häst i femton år och på slutet när han var gammal och krasslig så var det så fruktansvärt jobbigt både psykiskt och tidsmässigt, så jag är INTE sugen på att skaffa häst igen. Just nu...
    jag har inte haft egen häst sedan min d-ponny såldes för ca 7 år sedan... nu har mamma däremot blivit sugen på att köpa en som går på sommarbete hos dem, och den hästen var jag sugen på att köpa redan för 3 år sedan så eventuellt blir det en gemensam häst där, sedan blir det gärna en shettis om vårat barn vill ha det senare... mest som sällskap men ändå något att rida och pyssla med
  • Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 11:08:32 följande:
    fast med talang kommer man inte langt inte ens inom fotbollen utan det är enbart hard träning som gäller
    men har man talang för det är det lättare iaf... hård träning gäller oavsett idrott... tror inte klüft varit där hon är (bortsett från skadan nu då) utan hård träning och stöttning, inte heller mats sundin, zlatan, anders södergren, tiger woods osv.
  • Phlippan87
    Phlippan87 skrev 2009-07-10 11:10:39 följande:
    men har man talang för det är det lättare iaf... hård träning gäller oavsett idrott... tror inte klüft varit där hon är (bortsett från skadan nu då) utan hård träning och stöttning, inte heller mats sundin, zlatan, anders södergren, tiger woods osv.
    man kommer för övrigt inte långt inom yrkeslivet heller om man inte satsar lite...
  • Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 11:15:31 följande:
    självklar men ni fick det att lata som om har man bara talang sa är det en kicks
    då tolkade du det nog.. för det sa jag aldrig, men talang gör det lättare och roligare att lägga ner tid på träning.. och nog fasen tycker jag att ungarna ska få göra något de tycker är roligt...
  • Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 11:15:31 följande:
    självklar men ni fick det att lata som om har man bara talang sa är det en kicks
    då tolkade du det nog.. för det sa jag aldrig, men talang gör det lättare och roligare att lägga ner tid på träning.. och nog fasen tycker jag att ungarna ska få göra något de tycker är roligt...
  • Phlippan87
    Eleonoratösen skrev 2009-07-10 11:16:36 följande:
    Vi bor i ett litet samhälle och på gångavstånd eller cykelavstånd finns ridskola och fotboll. Så av praktiska skäl vore ju något av ovanstående sporter lämpligt. Sedan är jag inget fan av fotboll och gillar inte tanken att sitta och glo på det varje gång det är match. Men till frågan vad är big no no?! Hockey, boxning, kampsporter och sådant vill jag inte att mina barn ska syssla med. Men jag hoppas ändå att det är som när jag var liten att alla barnen fick prova på de sporter som kommunen hade att tillhandahålla. Jag upptäckte vad jag tyckte var roligt och det som inte var roligt. Sedan påverkar jag som förälder säkert lite om vad som är roligt. Det viktigaste är ju att det är roligt för barnet inte att vinna. Men är de duktiga så är inte vi dem att hålla dem tillbaka, men det handlar inte främst om att vinna... tycker jag då...
    men det är en adrenalinkick när man vinner
  • Phlippan87
    lokisse skrev 2009-07-10 11:20:01 följande:
    nja det är kolart jag tolkade det men när du svarade lät det lite som att har man bara talang sa blir man värdsberömd maradona inom ett halvar
    isf så ber jag om ursäkt för din feltolkning.. men oavsett om man har talang kan man inte lyckas om man inte får testa
  • Phlippan87

Puss och Kram skrev 2009-07-10 11:55:05 följande:

Motorsporter är min hatsport, kostar alldeles för mycket pengar. Tyvärr har jag en fd elitåkare i motorcross här hemma så jag kommer nog inte ifrån det Framförallt så ryser jag bara han visar mig alla ärr efter skador. Hur låter två avbrutna handleder och en nästintill bortsliten skinka... Helst så vill mina barn inte hålla på med sport alls för jag tycker det är sååå tråkigt
    en kille i min klass på mellanstadiet spräckte mjälten på en tävling, låter härligt... men så bor jag ju i mx-kommunen #1 så jag misstänker att risken finns kul att titta på dock..
  • Phlippan87
    Hanniz84 skrev 2009-07-10 12:00:52 följande:
    mitt barn kommer inte få göra nånting annat än o rida hon ska gå i mammas fotspår o tävla o grejer, första ponnyn inhandlas runt 2-3års ålder...
    varför vänta så länge???
  • Phlippan87
    Suedehead skrev 2009-07-10 12:10:32 följande:
    Oh my... Du kommer bli en sån därn ponnymamma! Alla tävlingsarrangörers skräck...
    inte arrangörernas, men funktionärernas.. men jag skällde ut dem en hel del gånger när jag hade hand om framhoppningen på klubben... alla dessa förbannade morsor som hellre fick sina ungar att böla än att faktiskt ha kul... nej, jag var typ 12 bast och det var mig kärringarna var tvugna att lyssna på, det var kul (exemplevis, JAG sköter höjningen av framhoppningshindren, inte du... det är 4 andra ekipage som ska in på framhoppningen innan din dotter får komma in... nej, din dotter får inte vara på framhoppningen EFTER avslutad ritt...)
  • Phlippan87
    Hanniz84 skrev 2009-07-10 12:18:30 följande:
    sant! lika bra att börja på en gång... dagen efter BF så åker vi o provar ut en fin ponny..
    låter mer som rätta takterna...
    och kärringarna med gummistövlar såg jag aldrig till på tävlingarna här, helst hade de stilettklackar, fast vi bor på vischan.. men de såg spaka ut när de blev tillsagda av en 12-åring att gå ut från framhoppningen..
  • Phlippan87
    Hanniz84 skrev 2009-07-10 12:23:38 följande:
    haha! är det sant?... hmm, kanske får bli det för mej oxå, design jeans o snygga skor.... vi bor ju ändå i sthlm nu.. när jag va aktiv så bodde jag mitt i mörkaste småland..
    haha, exakt... man ska visa att man har stålar, även om man inte har det...
  • Phlippan87
    Silverglitter skrev 2009-07-10 12:34:20 följande:
    Haha, ponnymammorna finns även inom seglingen, men då heter dom jollemammor (eller -pappor) såklart. Jag kommer garanterat bli en sån, hur mycket jag än kommer försöka att inte bli en.
    det roliga med ponnymammor är att de är spårlöst borta så fort ungen kommer upp på en stor häst... för vissa i 18-årsåldern, andra i 13-årsåldern ungefär och då finns de ingenstans, då sitter de på läktaren istället med en varmkorv i näven
  • Phlippan87
    ebben skrev 2009-07-10 12:39:40 följande:
    håller nån med mig. att orientering måste va det töntigaste som finns?!
    nja, väldigt användbart... squash däremot... mycket mysko..
Svar på tråden Vad kommer dina barn INTE få hålla på med för idrott?