Inlägg från: Anonym (Em) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Em)

Gravid trots spiral... Abort

Du kan välja mellan medicinsk eller kirurgisk

Medecinsk så får du tabletter på abortmottagningen och sedan får du komma två dagar senare till sjukhuset där du får ny tablett som gör att livmodern öppnar sig. Sedan, beroende på hur långt det gått börjar du blöda rikligt och med klumpar i.
    Vissa tycker det inte känns så mycket men för mig som har fött bar efteråt, gjorde det riktigt ont, men jag fick smärtstillande direkt jag sa till och då gick det bättre. Dock hade jag lite för brottom hem så jag blödde en hel del hemma oxå.

Kirurgisk går dom in vaginalt. Du kan få välja mellan typ morfin eller bli sövd. Detta har jag oxå gjort, dock efter ett ma som inte ville sätta igång. Men efteråt mådde jag bra och blödde ingenting. Åkte hem 3 timmar efter jag kom till sjukhuset. Mycket smidig.
    Men eftersom det är en "opration" så finns det risk för komlikationer så som infektion och err bildning, men dom är små.

Med aborten ringde jag i v. 6, fick komma två dagar senare för kontroll och samtal med en kurator eller så. O i v. 8 gjordes aborten. Så det var väl smidigt.

Men jag föredrar skrapning.

Psykiskt efter aborten mådde jag skapligt bra. Visst är det ett tungt beslut, men vi hade inte ekonomin och bostad för att skaffa barn just då. Så det var väl ett relativt enkelt beslut att ta. Och pga det har jag inte ångrat mig så mycket efteråt.

Och om du nu är 100% säker på att det inte är rätt tid för er tycker jag du tar rätt beslut.

Lycka till

• Anonym (Em)
    Anonym skrev 2009-08-17 12:39:14 följande:
    anonym Em kände du på något vis att den satt fel, blödningar, mensvärk jämt,
    Inte som jag tänkte på. Det skulle ju göra lite ont första månaden, och när det gjorde ont lite längre så var det inget med det. nu är detta år 1998 så minnet är inte så färskt. men jag hade den i tre månader så någon nytta gjorde den väl dom två första.

Och ingen vet riktigt vad felet var. om den satt fel eller så.
Svar på tråden Gravid trots spiral... Abort