Inlägg från: Anonym (undrar också) |Visa alla inlägg
  • Anonym (undrar också)

Gravid trots spiral... Abort

Stårschan skrev 2009-08-17 12:32:44 följande:
    Jag tror att det skiljer sig åt mellan olika landsting. Jag blev tvungen att åka in tre hela gånger, trots att jag var glasklar på att jag ville göra abort. (Vilket alltså kostade mig 900 kr i patientavgift, plus att jag var tvungen att smita från mitt jobb tre gånger med vaga ursäkter. Tur att jag hade ungarna att skylla på. För man är inte gärna så öppen med att man ska in och göra abort. Då är det lättare att säga att man ska följa dottern till tandläkaren eller nåt..) Jag hade trott att man skulle få ett piller med sig att käka hemma, men det gick inte för sig. Jag skulle först tvingas träffa psykolog, och boka tid med läkare, och så skulle man bli inskriven och käka abortpiller på plats, och så fick man ligga där och fick inte åka hem innan fostret var ute. Inte skulle man få titta på slemklumpen heller (men det gjorde jag förstås ändå). Summa summarum så tog det betydligt längre tid och var mycket dyrare än jag hade trott att det skulle vara. Så börja boka tider så fotr som möjligt så att du inte 'går över tiden'.
    Hade du fött barn tidigare? För jag har hört att då får man göra "hemabort".
    Gick kostnaden under högkostnadsskydd? Alltså, gäller frikort?
  • Anonym (undrar också)

Jag är i v. 7 och fick INTE välja, utan här gör dem bara medicinsk o måste inte göra annat förrän v. 8+6... Jag bad om att få kirurgisk, men men... E bara att bita i d sura äpplet imorrn...

• Anonym (undrar också)
    Stårschan skrev 2009-08-17 12:55:37 följande:
    Anonym (undrar också) skrev 2009-08-17 12:36:15 följande:
    Jag hade två barn sedan tidigare, men inte fick jag göra någon hemabort för det. Man är helt utlämnad till det lokala landstingets rutiner. Frikort gäller, vad jag förstår.
    Ah, ok.
    Skönt att det går under högkostnadsskyddet iaf.
Svar på tråden Gravid trots spiral... Abort