Ont under revbenen på höger sida!
Jag har i en och en halv månad nu haft ont i magen på höger sida under revbensbågen. Det strålar även nedåt och bak mot ryggen... Jag har gjort ultraljud av njurar, lever,gallan och allt såg normalt ut. Jag har även varit hos gynekologen och uteslutit att det rör sig om något gynrelaterat.
Börjar känna mig uppgiven nu! Är dessutom värsta sortens hypokondriker och inbillar mig nu att det är någon form av cancer jag har.
Smärtan är molande och tryckande. Ofta gör det dessutom ont när jag trycker med handen längs höger sida.
Är det någon som känner igen? Kan gallbesvär vara konstanta eller kommer de alltid i attacker?
Är sååå rädd!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-17 08:09
Hej allihop!
Jag har läst i tråden nu att många undrar hur det går för mig.
Jo, min smärta har blivit oerhört mycket bättre. Efter att jag gjorde min koloskopi, så kände jag mig lugnare och kunde börja "leva" med smärtan. Det gjorde på något sätt att den blev lättare att hantera.
Innan var jag så vansinnigt rädd att jag var dödligt sjuk och det förvärrade definitivt smärtan för min del.
Läkarna som jag träffat (ganska många...) har alla varit överens att det troligen handlar om IBS, även om mina symptom inte varit typiska.
"Apelsinen" under revbensbågen kan jag fortfarande känna av ibland, främst när jag sitter ner, men på det stora hela så är det så mycket bättre.
Den här tråden blev verkligen min räddning när det var som värst. Tack för det alla och lycka till med era besvär!