• Anonym

Fortfarande gravid efter med. abort.

Gjorde en medicinsk abort i slutet av juli. När jag idag skulle göra graviditetstestet jag fått med mig hem så visade det klart positivt.
    Fick en tid imorgon så nu blir det ytterligare en undersökning och antagligen ytterligare en abort. Eller?
    Någon som suttit i samma sits? Förklara gärna vad som står framför mig.

• Svar på tråden Fortfarande gravid efter med. abort.
  • Anonym

Tror du fick positivt för att det finns hcg kvar i kroppen.
    Brukar kunna finnas kvar ett tag i kroppen innan det försvinner helt.
    Men borde ju ha försvunnit tycker jag, men för en del kan det finns kvar i 8 veckor

• Anonym

en kompis till mig var med om liknande... hon gjorde en medicinsk abort i v.7... sen i v.12 så levde fostret fortfarande och växte som de skulle! så hon fick då göra en till abort, en skrapning...

jag hoppas att du inte ska behöva göra en till, det kan inte vara så roligt!

• Anonym

Då har jag varit iväg och gjort en undersökning. Ingenting därinne lever, men det finns massa "rester" kvar.
    Så jag fick en tid för en kirurgisk abort redan på fredag. Tack och lov.
    Blev gravid fastän jag hade kopparspiral så detta var inte väntat. Nu ska jag samla nya krafter och gå vidare.

• Anonym

Jag har varit med om samma sak.
    Jag gjorde en medicinsk abort och gjorde sedan testat när jag skulle.
    Blev positivt, åkte in till mvc och fick göra ett till...
    Då sa barnmorskan (min f.d) att jag tydligen blivit med barn på en gång efter
    aborten..

Blev ett sånt ståhej och skickades vidare till sjukhuset där det visade sig att inte allt kommit ut sen aborten så det var hcg halter kvar i kroppen.
    Fick tabletter och sen fick jag åka hem!!

• Anonym

Nu var den kirurgiska aborten gjord. Efter 4 veckors blödning (forsränning). Har blött igenom varje timme.
    Allt gick iallafall bra. Blödde lite samma dag men nu är blödningen borta?! Så nu börjar jag oroa mig igen. Kan man bara blöda så lite?

• Anonym

Jag har gjort en abort som misslyckades och fostret överlevde. Jag ångrade mig och ville inte fortsätta aborten utan jag fortsatte min graviditet. Födde fram en fullt frisk liten tjej som nu är 10 månader.

• Anonym

jag skulle se de som ett tecken på att de är meningen att de barnet ska vara kvar...

• Anonym

Så såg jag det också. Det var meningen. Och nu idag har jag världens finaste lilla tjej som förgyller min tillvaro. =))

Men alla är olika. Jag ville bara dela med mig av min erfarenhet ifall det är nån som funderat på att behålla barnet efter misslyckad abort. Det går aldeles utmärkt det! =)

• Anonym

Jo, de där tecknen såg jag med. Men nu överlevde ju inte mitt foster första aborten, utan det fanns bara rester från moderkaka etc.
    Och skulle nu fostret överlevt så skulle man få ta ställning då. Men jag skyddade mig och blev gravid. Har ju tvillingar hemma på dryga året bara så jag vill inte ha mer barn nu.

• Anonym

jag har med gåt tigenom en abort som inte fungerade. insåg att barnet var menat att vara kvar dr inne. så nu har jag en frisk o go 5årig tjej. så det går. jag blödde jätte mycket både blod o stora klumpar. hade ont i magen med o blödde nån dag efter med. men de gjorde vaginalt ultraljud ca 4 dgr efter abort så då såg de hjärtat på fostret. ångrar inte mitt val. skulle aldrig göra abort igen!

• Anonym
    Anonym skrev 2009-08-31 10:10:21 följande:
    Nu var den kirurgiska aborten gjord. Efter 4 veckors blödning (forsränning). Har blött igenom varje timme. Allt gick iallafall bra. Blödde lite samma dag men nu är blödningen borta?! Så nu börjar jag oroa mig igen. Kan man bara blöda så lite?
    Kan man blöda så mycket? Menar du verkligen att bindan vara full av blod 1 gg/timme? I fyra veckor?

Fö, ja man kan blöda väldigt lite efter en skrapning. Jag blödde jättelite.
  • Anonym

Ja, jag blödde så mycket hela tiden. Konstigt nog så kopplade det aldrig att det måste vara något fel. Trodde det skulle vara så.
    Men efter den kirurgiska blödde jag bara lite samma dag, sedan var det borta.

Svar på tråden Fortfarande gravid efter med. abort.