Inlägg från: Tant Raffa |Visa alla inlägg
  • Tant Raffa

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Tjena brudar, Malmoe calling!

Om man inte skriver i tråden så ofta händer det en massa saker mellan gångerna. Jag har börjat jobba. Jakobs pappa är föräldraledig. Vi har köpt hus. Vi håller på att sälja lägenheten. Det händer en hel del saker med andra ord rent fysiskt. Då kan ni ju tänka er vad som händer uppe i knoppen samtidigt! Lite trötta är vi allt här hemma...

Jakob har lärt sig att gå. För en månad sen. Idag springer han, klättrar upp i soffor och trillar ner över kanten, klättrar upp på borden, och trillar ner igen, och jag tycker allt att han är mer blå än vackert småbarnsnaturellt hudfärgad.

Nästa söndag åker jag iväg och blir borta nästan en hel vecka, ska på tjänsteresa till Island, kan bli jättekul eller bara jättemycket jobb och längtahemtillfamiljen. Som min gamle mattelärare sa på gymnasiet, när vi undrade vad som kom upp på proven: "det vet man inte förrän efteråt". Han var smart han. Tyckte han i allafall.

God jul på er brudar om vi inte syns igen förrän till nyår!

• Tant Raffa

Gåd jyl åk gått nyt årr!

Do vara schäf Junujja, do bestema. Jag årdna bilder no, ligga dåm i mit galri en litten stönd.

• Tant Raffa

Soleil, huset behövs göras vid, både utvändigt, som du såg på bilderna, och invändigt. Det är ett dödsbo som säljer huset så vi tar över det redan första november. Lägenheten hoppas vi få såld första januari. Mycket blodpudding och fiskbullar blir det under de kommande månaderna...

Så fort vi tar över det börjar vi renovera: 1) vi dränerar grunden 2) vi bygger nytt badrum på entréplanet (finns ett längst ner, längst in i källaren idag och där vill man inte ens stiga in så äckligt det är) 3) slipa golv, måla och tapetsera på övervåningen, och slutligen, i mån av tid 4) måla och tapetsera nere. Vi får se om vi öht hinner flytta in i huset på väg till vilohemmet...

• Tant Raffa

*pussar på min 1100yohannabesökare*

• Tant Raffa

Soleil, det ÄR mysigt, bara man tänker sig förbi de hiskeligt rosa väggarna i vardagsrummet och de gulnande taken. Den äldre farbrorn som bott där sedan femtitalet rökte bokstavligen ihjäl sig.

Det ligger i ett bra område, lugnt men ändå nära stan. Min man jobbar tre minuter därifrån och jag kommer lätt ut på vägen ner till tågstationen, så jag får antagligen kortare resväg efter nyår.

Nä, nu återvänder vi till dig, hur MÅR du? Är du hemma hos dig nu - och är din man lika elak mot dig som din mamma?

• Tant Raffa

Tack söta Junija, blev jätteglad över dina ord!

Och till er alla: jag har gevalia hemma, bara ni tar er söderöver så...

• Tant Raffa

Jamen, det tycker jag att ni ska göra, och sen fortsätter vi ju upp till Hästveda! ju

• Tant Raffa

Junija och Soleil, det där tar jag som ett löfte! *garvar*

• Tant Raffa

Björkeli, måste fråga dig, har du varit hos en urolog? Det finns något som heter uritrit, lider själv av det, och dina symptom låter identiska med mina. Uritrit är en inflammation i urinröret och sjukdomen blirm tyvärr, vanligare och vanligare bland kvinnor. Den är kronisk och behandlas med cortison. Jag ledsnade efter sex "urinvägsinfektioner" och lika många penicillinbehandlingar och krävde att få bli remitterad till en urolog, och fick sen mitt utlåtande. Han påpekade också att jag antagligen aldrig haft någon uvi, men att läkare som inte vet vad uritrit är ofta förväxlar dessa två saker.

• Tant Raffa

Björkeli, så där blir det när man bara läser tillbaka en sida eller två *skäms* men nu har jag tråden i favoriter igen.

Svar ja, behandlingen gör ont. Men det går över på två röda. Man behandlar urinrörsmynningen först med lite bedövande gel, och sedan för man in ett instrument med dubbelverkan: det ska dels vidga urinröret lite, och samtidigt trycker det ut kortison. Och sen får man inte kissa på en timme efteråt. Men när den timmen har gått är man i himmelriket, symptomen har lindrats betydligt, man svävar på små moln! Ev. kan man få upprepa behandlingen någon gång ett par dar eller en vecka efteråt, men oftast inte, i allafall har jag inte behövt det.

Du klär dig väl varmt om rumpan? Jag går omkring med yllemamelucker, sexy baby, yeah...

• Tant Raffa

Men du, hur kan de redan i förväg veta att du ska göra just sex behandlingar? Låter väldigt mysko, om kortisonet hjälper första eller andra gången förstår jag inte varför du skulle göra några ytterligare. SÅ kul är det inte!

• Tant Raffa

När jag kom till min urolog första gången för själva undersökningen och låg där i gynstolen med kamera upptryckt i det minimala urinrör man har (det gjorde inte ont, det gjorde VANSINNIGT ont) så frågade jag något i stil med om de, läkaren och sjuksköterskan gjorde det här ofta. Urologen tittade gravallvarligt upp mellan mina ben och svarade att han och sköterskan brukade stanna kvar efter jobbet på torsdagar och testa och jag skrattade så jag tryckte ut kameran

• Tant Raffa

Gislöv, vet du, jag brukar tänka på den där urologen då och då, han var så söt, han rodnade ofta blyg som han var, och under de sex år jag gick däruppe i Stockholm innan jag flyttade ner hit, var det första och sista gången han sa något så roligt. När jag sen var där för behandlingar så brukar han titta på mig med riktiga hundögon och bekymrat beklaga att han gjorde mig illa. Ett tag tror jag ärligt talat att jag var lite kär i honom.

• Tant Raffa

Japp, precis vad de gjorde, kollade urinblåsan så att den såg bra ut! Och på väg upp eller på väg ner såg de att jag hade en inflammation i urinvägsväggarna. Va, tänk att du har varit med om det, du har väl inte uskstuddat dig i Stockholm väl?!

• Tant Raffa

Tjena brudar! Har sjungit för Gislöv men jag gör det en gång till ändå:

JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA, JA MÅ HON LEVA UT I HUNDRADE ÅR!!
    GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!

Det är faktiskt inte alla förunnat att fylla 21 två gånger i sitt liv!

Fru B, bara för att du är så söt och rar och gullig ligger det nu bilder på nya huset i mitt galleri. Du får tänka dig huset som det ser ut nästa sommar när ni kommer och hälsar på, i svagt, svagt ljusgult, eller möjligen krämvitt!

Annars sitter jag mest här och mår illa, känns ungefär som när man var nygravid, men beror på en helt annan sak. Vi är inne i slutskedet av vår lägenhetsförsäljning, och nu budas här för fullt! Priset har gått upp med 125.000, och mäklaren trodde att det inte var riktigt klart än... Herregud, hur ska jag få i mig alla flaskor champagne i kväll, ojojojoj!

• Tant Raffa

Tillverka vita band? Varför då?! Nu har jag missat något.

Visst är det sanslöst Fru B, att priset stigit så förbaskat! Kan knappt förstå att det är sant... Men det kräver sina modiga bubblor, och jag lovar att vi ska svinga en gula änka när du kommer ner!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D