Inlägg från: Tintomara |Visa alla inlägg
  • Tintomara

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Godmorgon! Hoppas att ni alla har haft en bra helg

Junija: Tack för härlig frukost! Som alltid bjuds det på bättre frukost i tråden än på vårt köksbord

Yohanna: Hösten som är så vacker! Själv kan jag bli lite deppig på vintern/våren när allt är grått och fult, men hösten får mig att leva upp! Så fina färger på löven, fortfarande lite varmt i luften, snart jul - ja hösten är toppen

Den här veckan börjar Sarah gå tre dagar på dagis istället för två. Det blev liksom för lite med två, hon kom inte riktigt in i rutinerna där. Jag har så dåligt samvete för jag tycker hon är så liten och har ingen alls lust att ha henne på dagis egentligen. Samtidigt behöver jag kunna jobba och det är bara faktum att det går lättare att göra det när hon är på dagis. Så det känns bara trist och jobbigt just nu. Macke är ju större och älskar att vara på dagis där han har alla sina kompisar så det är en helt annan grej...

• Tintomara

Hej alla glasstjejer!

Först - stort tack till er för att ni orkar med allt ens malande om ditt och datt Det här som jag skrev om Sarah tidigare är något jag tyckt är jobbigt under en längre tid, men det kändes faktiskt bättre när jag fick svar och synpunkter från er

Piaf: Vad spännande att ni ska bygga eget hus! Vad säger övriga familjen om planerna på att flytta från Malmö? Och vad roligt att du bestämt dig för att satsa på hundpensionatet

Madge: Nästan alla affärer har söta tjejkläder Jag själv hade blivit glad för ett presentkort på Polarn och Pyret så det kanske kan vara något?

Yohanna: Du kanske ska gå och sola eller ta en minispa-dag? Ibland kan jag få för mig att gå och sola en 20 minuter bara för att få lite sol och värme Det kan vara skönt! Du kan ju också ta en massage eller ansiktsbehandling och bli lite ompysslad och avslappnad.

• Tintomara

Godmorgon!

Piaf: Jag tänkte mer på vad barnen säger om det. Jag menar Cornelia bor ju mitt inne i stan en del av tiden och alla har sina kompisar i närheten. Det var mest så jag tänkte

Yohanna: Stackars dig, finns det inget som hjälper mot din värk?

• Tintomara

Yohanna: Vad bra, hoppas att du kan få något som hjälper dig lite bättre Jag mår bra idag, tack för att du frågar Har varit på sim med Macke och nu har vi käkat plättar hela familjen Vi har fint väder här idag så vi går nog ut en liten runda och leker plus en sväng om bibblan.

Sofie: Fyller du på fredag?! Det gör jag också, vad häftigt Fast jag blir lite äldre än dig

Piaf: Ok, hoppas att allt löser sig till det bästa med Cornelia. Och Ludwig kommer säkert att hitta nya kompisar snabbt, barn brukar vara bra på det! Tristan är ju så liten så han kanske inte ens kommer att komma ihåg hur det var att bo på något annat sätt?

• Tintomara

Äh, Björkeli, erkänn - du sitter och kollar på Desperate Housewifes Försöker få oss att tro att du firar tidig LPA, hah!

Calcio: Ja, plättar är inte dumt! Vi åt massor kan tilläggas

Soleil: Tack tack!

• Tintomara

Godkväll ladies!

Calcio: Grattis till sambons körkort! Det kommer du att ha mycket nytta av

Petunia: Vilken händig och pysslig familj ni verka vara! Härligt att ha ett bra utrymme att kunna stå och snickra och svarva

Gislöv: Hälsa tillbaka! Hoppas att öronen är lite bättre nu.

Madge: Finns det ingen bra Stockholms turistsida som man kan hitta länkar till teatrar etc?

• Tintomara

Godkväll damer,

Yohanna, undrar precis som Fb, har det hänt något som får dig att känna dig svartsjuk just nu?

Fb: Grattis till Ellen! Jag tycker det känns som att ni har haft henne mycket längre!

Björkeli: Vilket bra beslut att läsa vidare! Säger precis som Calcio att jag har tänkt länge att du borde läsa vidare, du är smart, intresserad av att lära dig mer och jag tror att du kommer att passa bra som sjuksköterska. Grattis till bra beslut!

• Tintomara

Yohanna: Hmmm, jag får lite känsla av att hon VILL göra dig svartsjuk Är det bra?!

• Tintomara

Gislöv: Det låter inte roligt att ha ont och blöda så mycket som du gör med ditt myom Kan ändå förstå att det inte är så roligt att tvingas ta bort hela livmodern, just det att inte kunna välja om man ska eller inte ska ha fler barn... Jättejobbigt, men jag hoppas att du kommer att må bättre efter din operation och som du själv skrev, du får bli världens bästa mormor/farmor istället Jag tycker det låter som en bra plan!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D