Inlägg från: Björkeli |Visa alla inlägg
  • Björkeli

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Panda: hihi...

Idag på jobbet så kom den tjejen tillbaka som jag har arbetat för den sista månaden. Hennes son är ca 2år så hon började prata lite om barn. En super gullig o rolig tjej! Men så frågade hon hur gammal Madicken var... O så började det... Det var sååå synd om mig o Madicken att jag redan arbetade.

O vet ni, annars brukar jag bara hålla käften men jag sa faktiskt emot. Jag sa att det inte var ett dugg synd om mig o Madicken, att min dröm ändå inte var att gå hemma tills hon var 3år. Det skulle vart om vår ekonomi tillät att Tony skulle gå hemma 1 år till nu då, men annars vet jag inte varför det skulle vara synd om mig.

• Björkeli

Hej!

Fru B: Det verkade faktiskt som om hon tyckte mest synd om mig, som om jag verkligen ville vara hemmafru a la 50-talet men tvingats ut i det hårda arbetslivet igen!

Med Elvira var jag ju ensamstånde så då började jag arbeta extra på kontor när hon var 3mån o hon började på dagis redan när hon var 11mån, o med facit i hand har det varit helt ok för henne. Men alla är olika... Så jag förvägrar inte henne att känna som hon gör, men jag gillar inte riktigt när andra mammor och pappor inte rikgtigt kan se det ur någon annans synvinkel utan bara utgår från sina egna känslor och barn. Visst, hennes son kanske inte hade kunnat börja vid 16mån eller 11mån...men det har fungerat för mina barn o vår familj.

Någon som fattar hur jag menar?

Ska göra 6 behanlingar för att infektionen och bacillerna ska gå bort från mitt urinrör... men Tant Raffa berättade att hon har samma o att det är kroniskt. Så tydligen kan det lika väl blomma ut om 1år igen... eller tidigare...eller senare...

Hej Madge!

Det är väl inte så att du har börjat packa ner i sovrummet?

• Björkeli

Gokvällen!

Piaf: Va duktig du var som pratade Mimmispråk idag! Skit bra gjort!

O vad jag skrattade när jag läste om din em... ja, jag behöver inte ens skriva det va?

Något kul här idag var när Madicken övertalade mig att få bada, så går jag en sväng ut och kommer tillbaka...o möts av badskum som väller upp ur brunnen!
    Då har den lilla godingen tryckt ur en hel schampoo flaska i röret som leder ner till brunnen!!
    Så det var bara för Tony att ösa badskum, samtidigt som han mummlade något om att det var jag som skulle hålla koll.... Oups! *rodnar*

Jag hade bara 60kr/dagen plus skatt på det med Elvira, så jag var mer eller mindre tvungen o knäcka extra... Men jag arbetade deltid på ett kansli där jag hade med mig Elvira så det gick super bra. Hon var ett sådant där "snällt" barn, ammade, sov o sket!

Panda: Det är väl självklart att du gör oss glada!

• Björkeli

Piaf: Åh nej, inte skulle jag kunna lämna bort henne så liten!

Nä, nog har vi skaffat oss ett heltidsjobb!

• Björkeli

Piaf:

Jo jag har märkt här hemma hur Madicken redan försöker spela ut oss vuxna mot varandra... Hur hon lite diskret lirkar så hon får sin vilja igenom... Det var sååå mkt enklare o vara konsekvent med Elvira ju!!

• Björkeli

Så där.... Hon som bestämmer här hemma behöver sin mamma, så ska jag få sova inatt är det bara att gå o lägga sig nu med henne...

Godnatt på Er Godingar!

• Björkeli

Gisse: Det undrar jag med!

Det måste bero på åldern på den äldste....

Yohanna: Välkommen hem!! Hur har du haft det?

Nu ska jag ut i det helt underbart vackra vädret! Det är sååååå kallt, men solen skiner för fullt!! Frosten täcker vår natur! Så fint!!!

Hoppas ni alla får en underbar dag!!

• Björkeli

Goddagens!

Tycker Piaf och frans mamma är lika! Ja, kanske inte super men visst är ni lika.

• Björkeli

Piaf: Så det är hos eran mamma som håret går att återfinna?

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D