Inlägg från: vanilla |Visa alla inlägg
  • vanilla

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Calcio; Jag bor i Järfälla och jobbar i centrala Stockholm, så jo, det är ju ganska långt. Tror det är fyra-fem mil eller så!? Det är alltid några grader varmare inne i stan också, så det påverkar ju, förresten: Snygg bil! Samma vackra gröna färg som vår lilla bil

• vanilla

cotton, det står ju näckrosgrön, så havsgrön var väl inte så långt ifrån?

• vanilla

Calcio: Näckrosgrön är ju i sig ett rätt konstigt namn på en färg !? Ja, färgen _ser_ i alla fall likadan ut som på vår bil, dvs metallic grön, jättesnyggt, förutom den långa repan på sidan som min man lyckades åstadkomma en gång

En bra dag, dvs inga förseningar på buss eller pendel tar det ca 50 minuter från dörr till dörr. Är väl ok. Rekordet, dvs dålig dag tog det 1 timme och 50 minuter

• vanilla

Hur långt har du till jobbet, Calcioaddict (Du får nog lov att förklara nic:et?!? )

• vanilla

VA!?! Betyder det fotboll *s* Där ser man. Var övertygad om att det hade med kalk att göra!

• vanilla

Madge: GAAAAHHH!!!! *muttrar ännu mer*

Nåja, jag har ju valt det själv. Skulle ju kunna flytta till någon mindre ort och ha promenadavstånd till jobbet... Men nej, jag skulle få lappsjuka. Då bor vi ändå så nära stan som vi har råd med och ändå bo i hus.

• vanilla

Vad gör du på jobbet då, Calcio? *nyfiken* Jag jobbar på IT-avdelningen på en bank.

Jo, det är skönt att ha resväg till jobbet oxå, jag brukar läsa en bok eller tidningen. Ibland är det enda tiden på dagen då jag hinner läsa öht, o när jag träffar någon på vägen blir jag irriterad eftersom jag bara vill sitta i ett hörn och va osällskaplig med min bok *s*

• vanilla

Calcio, kl 5, usch och fy! Nej, det borde vara förbjudet att tvingas gå upp så tidigt!

• vanilla

Björkeli, bra sagt av din lilla tjej! Hur gammal är hon?

Det är länge sen jag slutade gå till min psykolog nu, har klarat mig ganska bra så det kommer nog att gå bra för dig också! Har dock planer på att ta en omgång till så småningom när jag känner att jag är mogen. Nu ägnar jag mig åt att "öva" på att reagera "rätt" och att inte ta på mig ansvaret för allt och alla runtomkring mig. Inte det lättaste alla dagar men det blir långsamt bättre.

Yohanna, tråkigt att du inte kunde ge blod, jag slutade ge blod när jag fick min RA diagnostiserad så jag trodde inte man skulle ge blod om man hade en kronisk sjukdom, när jag frågade om det sa de att jag nog behövde mitt blod själv.

• vanilla

Madge, skönt med större lägenhet och kanske skönt att få pendla lite oxå även om det blir tiiiiidigt

• vanilla

Hej Björkeli! Fem år, ja de blir bara roligare och roligare... Ser verkligen fram emot att kunna prata med min illbatting (som blir 17 månader imorgon)

Fru B, Ooooh! Jag tar en Latte, tack!

Ja, Greys anatomy var bra, kanske lite väl glorifierad, men i alla fall, helt ok.

• vanilla

LPA?!?!?!?

Hej allihop! Försöker skriva ett långt tråkigt dokument på jobbet och då måste man ta sin tillflykt till lite nöjen då och då. Hur länge höll jag på Piaf, fem minuter säkert. Gaaaaahhhh!!!

• vanilla

Ååååkej, ährm... *rodnar lite och kommer raskt över det*

När ska vi ha GPA då? måndagar kanske, är ju lite trist på måndagar

• vanilla

Kan vi inte ha både och? Så är alla nöjda? Låt se, hur var det nu:

måndag - GPA och GMA
    onsdag - LPA och LMA
    lördag - SPA och SMA

...? Votering!

Går hem nu men återkommer och kollar upp resultatet...

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D