Inlägg från: Tintomara |Visa alla inlägg
  • Tintomara

Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D

Soleil: By the way, jag läste en tjock bok om just Marie Antoinette för någon månad sedan, men jag fick faktiskt uppfattningen att hon inte hade varit så "ekivok" som alla historieberättare försökt framställa henne. Enligt den så beror de här ryktena mycket på nidberättelser och teckningar som framställdes av henne i tidningar runt om i Frankrike. Det tog väl rent av lite för lång tid innan hon och kungen äntligen fick till det i bingen, det ansågs vara ett stort problem i landet.

• Tintomara

Nej, nu orkar jag inte mer - drar till sängen och läser min spännande deckare som jag började på igår. Natti natti alla vakna glassar

• Tintomara

Godmorgon!

Hoppas att allt är bra med er denna mulna söndagsförmiddag. Hörde på nyheterna att det varit -18 grader längst upp i Sverige i natt.

Soleil: Boken jag läste var skriven av Antonia Fraser och hette Marie Antoinette, drottning av Frankrike. Det låter som om du har läst samma bok, eller? Bra och spännande var den i alla fall.

Fb: Lyckost dig som får lyssna på Mora Träsk, not! De är hemska de där gubbarna, men nästan alla ungar gillar ju dem så Manda kommer säkert att ha jätteroligt!

• Tintomara

Björkeli: Jag såg tråden om bajset! Satt och läste högt för mannen och genast började vi diskutera varför det flyter eller sjunker. Vi kom fram till att det måste ha med densiteten att göra inte procenten fett, vad tror du?!

• Tintomara

Fb: Åh så skönt att höra att hon är ett intelligent barn Faktum är att jag i någon sorts konstig mamma-dvala köpte en mora träsk video till Macke. Som TUR är har han aldrig varit förtjust i dem annars hade man nog fått klippa sönder bandet tillslut. Alltså, det är visserligen en gammal video, men de har knästrumpor och jättekonstiga små shorts på sig och sitter i en urtråkig studio. Hur roligt är det egentligen?

Petunia: Det låter som om ni hade en rolig kväll! Eller var det så trist så ni fick dricka "lite till" för att hålla igång?!

• Tintomara

Godmorgon!

Snö Nej, det får allt vänta lite till! Fast ungarna var rejält påpälsade när de gick till dagis idag. Sarah stackarn kunde knappt röra sig i sin tjocka jacka

Fastnade framför en dokumentär på femman igår som handlade om en kvinna som hade en typ av tumör som växte väldigt snabbt. Hon hade till slut en 70 kg tung tumör bak på ryggen. Visserligen godartad, men hon hade fått besked om att den inte gick att ta bort eftersom det var så många blodkärl i den att de trodde hon skulle förblöda om de försökte operera bort den. Samtidigt orkade inte hennes hjärta med den extra bördan som tumören var. Men ett amerikanskt läkarteam i samarbete med ett rumänskt lyckades operera bort den och det slutade väl. Det finns otroligt mycket konstiga sjukdomar.

Petunia: Var också inne och kollade dina julgubbar, du är händig och pysslig du!

Madge: Vad är det för småsår du har på benen? Hoppar också havregröten om det är ok? Nyttigt, men inte speciellt roligt!

Ha en härlig dag alla glassar

• Tintomara

Hej tjejer,

här har ni en som har lyckats krocka idag Satt med barnen i bilen och såg inte en bil som kom från vänster när jag skulle lämna företräde. Så han körde in i förardörren, som tur var så såg han mig i tid och han bromsa kraftigt så smällen blev inte så stor som den kunde blivit. Ingen blev skadad, men man är allt lite skakig efteråt. Speciellt med barnen i bilen.

Yohanna: Röstade också på nr 1. Jättefin.

Well, well nu är det dags att laga lite kvällsmat här. Vi hörs kanske senare.

• Tintomara

Tack alla glassvänner för att ni tänker på mig Med bilen gick det relativt bra, en rejäl buckla i dörren men inget som inte går att fixa. Den andra bilen blev bara lite repig tror jag, den fick ingen buckla i sin framskärm. Barnen mår bra. Jag har frågat Macke flera gånger om han blev rädd, men han blev mest arg på den andra bilen som körde på vår bil Har förklarat för honom att det var mitt fel och att den andre föraren gjorde sitt allra bästa för att inte krocka med oss. Smällen var så liten att varken han eller Sarah reagerade nämnvärt. Det är mest så att man naturligtvis tänker på vad som kunde hänt både oss och passagerarna i den andra bilen. Och jag förbannar mig själv för att jag inte såg honom. Jag borde sett honom.

• Tintomara

Men Calcio, vad hemskt! Tyckte inte din pappa att det var jobbigt med krockarna då?

Fb: Tack för god frukost!

• Tintomara

Godmorgon tjejer! Stannar inte eftersom jag har påbörjat ett megautröjningsprojekt här hemma. Har slitit ut innehållet i ALLA våra skåp och garderober. Hur jävla dum får man bli?! Och nu måste jag ju fortsätta tills allt är klart. Ska skänka bort miljontals tygstuvar, gardiner, dukar, kuddfordral etc som jag inte tittat på på säkert 5-6 år. Snygga 90-talsgardiner i härliga terracottafärger, lime-perioden har vi lite kuddfordral och bordsunderlägg från, alla juldukar som vi fått från släkten - någon som är intresserad?

Yohanna: Lycka till på provet idag! Hoppas att du får 2,0 denna gången!

Svar på tråden Glassigaste tråden i historien!!! Välkomna:-D