• Lilla Frugan

Hur lång tid för hcg att sjunka?

Ni som haft x, hur lång tid har det tagit för ert hcg att gå ner till noll? Vilken nivå utgick ni ifrån och blev ni opererade eller försvann det av sig själv?

Har ett x men har inte ont (ännu i alla fall) mer än diffusa ilningar och dragningar i hela nedre magen egentligen.... Har dock blött lite smått (därför jag gick till läkaren till att börja med...)

Har nu ett hcg på ca 580 hade för fyra dagar sedan ett hcg på 800. Hoppas så att kroppen ska klara av att ta hand om det själv. Har förstått att värdet kan gå lite upp coh ner när det gäller x?

Hur var det för er?

• Svar på tråden Hur lång tid för hcg att sjunka?
  • Lilla Frugan

Tack för svar.
    Mell: hade du ont, eller opererade de på rutin (med tanke på att du hade lägre hcg än jag...)? Hade du gått med det länge? Har inte ont än och hoppas, hoppas att det håller på att gå tillbaks på egen hand. Ska ta ett nytt prov i morrn och är lite spänd på resultatet. Hoppas så att det ska ha gått ner ytterligare!!

Undrar hur det gått för er sedan? Har ni blivit gravida igen? Hur gick det?
    Har ni barn sedan tidigare? Jag har två stycken och försöker tänka på och vara tacksam över det jag har istället för att oroa mig för framtiden, men det är inte så lätt!!! Helt klart mer psykiskt tärande än vad någonsin hade kunnat ana. Inte så mkt det att det inte blev en bebis den här gången, för trots allt är det mycket som ska klaffa och många får missfall utan att det blir nåt problem nästa gång. Det känns lite tråkigt förstås men ändå hanterbart. Men detta med vetskapen om att det kan bli livshotande om man börjar blöda ordentligt (känns som att gå runt med en tickande bomb i magen...) och kanske ännu mer, vad händer nästa gång? KOmmer det att upprepas?? Jobbigt...

• Lilla Frugan

JIPPIE!!!! Nu hade hcg:t gått ner till ca 160 så nu är det inte långt kvar. JAg är såååå lättad att jag går som på moln.

Ska tillbaka till läkaren om 10 dgr och kolla hcg en förhoppningsvis sista gång. Då får jag väl reda på lit emer om när detkan vara läge att försöka bli gravid igen och risker med nästa grav. Men so far so good, man får ju fira varje delseger!!

• Lilla Frugan

Mell: Skönt att det gått bra för dig och att du hann opereras "i tid".

Ja det känns ju precis så att man bara går och är på helspänn för att man när som helst skulle kunna falla ihop av smärta... Värst var när jag var själv med barnen, tog för vana att ha koll på att han andra människor i närheten, ex. i parken eller om grannarna var hemma så att nån skulle kunna ta hand om dem tills maken kunde komma. Rädd också för att skrämma dem till trauma om jag skulle bli riktigt dålig. TACK OCH LOV gick det ju bra. Dock vääldigt trött så här i efterhand av all anspänning.

Hur känner du för att bli gravid igen? En del av mig vill bli gravid så fort som möjligt igen, men samtidigt är jag fortfarande väldigt känslomässigt berörd och är lite rädd för hur jag skulle reagera om det skulle bli samma sak igen. Har du fått nån uppfattning om hur stor risken för upprepade x är? Har 2 barn sedan tidigare och har inte haft några problem vare sig att bli gravid eller under själva graviditeten. (Dock ett kejsarsnitt pga säte, kan det ha påverkat x tro??)

Svar på tråden Hur lång tid för hcg att sjunka?