• Anonym

Medicinsk abort i hemmet?

Jag ska göra en medicinsk abort i hemmet. Ska ta min första tablett imorgon så jag får min blödning på söndag.
    Är lite nervös inför det här så jag skulle gärna vilja bli lite peppad av några som gjort det tidigare hemma.
    OBS!, vill inte höra några skräckhistorier.

Har fått några smärtstillande tabletter med mig hem och hoppas på att jag klarar mig på dem.

• Svar på tråden Medicinsk abort i hemmet?
  • Anonym

Jag har faktiskt funderat om om jag skulle använda blöjorna de första timmarna.
    Jag är jättenervös inför det här men har fött två barn rätt så tätt nyligen utan komplikationer och det känns som att klara jag att föda barn utan någon bedövning så hoppas jag på att klara det här.
    Mest rädd är jag för blödningen, är känslig för blod.
    Men pga av svininfulensan så fick inte min man följa med mig på aborten på sjukhuset så jag valde därför att göra den hemma.

• Anonym

Ska inte berätta min skräckhistoria, MEN får du störtblödningar hemma så åk in.
    Jag skulle göra min på lasarettet, men det höll på att gå riktigt illa ändå.
    Ja, tillräckligt illa gick det, kan aldrig mer föda barn, är riktigt ledsen och förstörd.
    Peppning peppnig, för de flesta går det riktigt bra.

• Anonym

Jag har tagit den första idag. Har kämpat i två timmar för att inte kräkas upp den och har precis passerat det:)
    Vi har lyckats skaffat barnvakt hela söndagen med övernattning till måndagen så det blir bara jag och min man hemma.
    Är lite nervös inför söndagen, hur känner du inför att ta de sista tabletterna imorgon?

• Anonym

En till: Skönt att höra att det gick så bra för dig, kan jag bara hoppas på att det blir lika smidigt för mig

Jag med: Hoppas det går bra för dig idag.

Har haft en liten blödning idag vilket var normalt, börjar känna lite "mensvärk" Är jättenervös inför imorgon men jag har min man hemma med mig så det här blir nog bra.

• Anonym

Skönt att det gått bra för dig och hoppas det fortsätter så.
    Ska bli så skönt när det här är över sen, orkar knappt gå upp ur sängen för att jag mår så illa

• Anonym

Jag är i v 6+3 idag. Blödde du mycket idag? Har dina blödningar avtagit något nu?

• Anonym

Nu har mannen sprungit upp på ICA för att hyra ett gäng filmer till imorgon så jag har något att kika på.

Tack för att du tänker på mig imorgon och jag är glad att det gick bra för dig idag. Nu känner jag mig lite lugnare också.

• Anonym

Jag tog tabletterna vid halv 11. Har lite mensvärkar, böder mycket men än så länge är det lungt. Hoppas på att det håller i sig.
    Hur mår du idag?

• Anonym

såg lite konstigt ut i mitt förra inlägg men menade att jag hoppas på att det inte gör ondare än så här:)

• Anonym

Vi har tittat på en film. Tog en paus för mannen städar och jag tittar ikapp veckans avsnitt av idol:) Har en film kvar att se sen. Illamåendet har avtagit för mig nu och det är verkligen jätteskönt.

• Anonym

Jo, det har gått bra för mig hoppas jag. Ska på mitt återbesök imorgon och se så att allt ser bra ut. Hur har det gått för dig? Varit på återbesöket?

• Anonym

(Jag med): Va tåkigt att det blev så för dig. Fick du nya tabletter då? Hur mår du nu?
    Jag skrev fel sist, det är nu imorgon jag ska dit så det var inte idag.

Svar på tråden Medicinsk abort i hemmet?