Rafiiki: Vi samma stårulle. Bra den är. Skulle bara varit liiiite mindre hjul
som satt liiiiite närmre. M har lite svårt att köra den ännu.
Jag har sån ångest över M's OP. Neuro sa att den ska bli av i November men pratade med OP koordinatorn för nån vecka sen och då verkade vi inte ens vara i närheten av att få tid, och jag vill inte riskera att M har ont över julen eller att vi är på sjukhus då. Skulle egentligen vilja be om att få OP efter jul iom att M's symptom just nu inte förvärras och en del har t.o.m bättrat sig. Skulle göra fotavtryck på sjukhuset och när jag målade färg på hans fötter så blev han kittlad av penseln (har inte märkt nån aktivitet i fötterna på flera månader), kramperna är dessutom borta, han blir inte blå om läpparna längre när han äter och det är väldigt sällan han tappar kraften i armarna. (hans symptom har gått upp och ner i omgångar ända sen han föddes och det har hållt sig i nån månad). 2004 var min senast lyckade jul. sen dess har det bara varit olyckor, sjukdomar, och sista julen både sjukdom plus två dödsfall. Är det för ego att be dom vänta tills efter jul nu när han mår bra?
Min tanke var att om det inte blivit OP tills första advent och M inte fått några nya symptom eller känningar av gamla, skriva ner till OP koordinatorn och be om uppskov på OP av personliga skäl tills efter jul.