Inlägg från: Tingeling1974 |Visa alla inlägg
  • Tingeling1974

Ryggmärgsbråck/ MMC del 7

Rafiiki: Dum idé kanske men kan ett badhus vara nåt att besöka kanske? Då får barnen leka ordentligt och det brukar finnas tid för fika ;)

• Tingeling1974

trollet1985: Hoppas ni får komma hem snart! Tack för trevligt fikasällskap ;)

• Tingeling1974

christina77: Fy vad tråkigt! Hoppas det löser sig. Hur lång tid blir det i sträck? När V bröt lårbenet ville de att han skulle ligga i 6 veckor i sträck. Jag vägrade och honom lyckades de skruva ihop under en operation...styrkekram till er alla!

• Tingeling1974

Dreamrose,Trollet,Rafiiki: Hade planer på att komma den 8:e men just nu vet jag inte om ork finns. Huset är i totalkaos, har en jättetung tenta som väntar och igår kväll hittade jag min ena häst död... har en lite "down" period här. MEN OM jag finner ork tills dess så kommer vi. Kan hända att vi får en tjej till med oss härifrån som också har Rmb om det är okej för er?

• Tingeling1974

Raffiki: Japp jag har kvar ditt nummer! Sparar ALLTID alla viktiga nummer ;) skickar ett sms så du får mitt....

• Tingeling1974

Trollet: Det finns "läckagefria" badbyxor att få via Hab. Det har vi fått...

• Tingeling1974

trollet: hålller tummarna för er att det "bara" är vanlig feber...krya på er!

• Tingeling1974

catmat: Håller tummarna för dig! Hoppas allt går bra.

• Tingeling1974

Rafiiki,Trollet, Dreamrose: Jag är lessen tjejer men vi kommer inte kunna komma till Linköping i helgen. Sjukdomar har spridit sig bland personalen och här råder nu personalbrist på gården. Samtidigt är huset i kaos och vi har kallat in våra vänner till hjälp. Känner att huset och gården måste gå före en fika även om det hade varit otroligt roligt att se er! Jag hoppas nu att det blir fler gånger så vi kan ses då...

• Tingeling1974

Rafiiki: Givetvis ska ni komma hit sen! Bara kaoset lägger sig så vi kan röra oss normalt. Blir nog jobbigt annars...
    Trollet: Ja jag hoppas det går fler tåg så vi får ses igen ;)

• Tingeling1974

Dreamrose: Min barn har bestämt att det blir semester på västkusten sommaren 2010 ( och det brukar ju bli som de vill )... kanske vi kan ta en fika ihop då?

• Tingeling1974

Dreamrose: Jag har haft eksem sedan jag var barn och när det blir för tätt och lite varmt/svettigt dyker eksem lätt upp. Givetvis kan de ju vara en reaktion på materialet också... Just nu reagerar jag själv på väderomslag, vid kyla blir min hud väldigt torr... attans vad det kliar ! Hade varit roligt att träffa er... hoppas ni kommer fler gånger till Linköping. Får passa på att buga o gratulera till bilstödet! Tror vi också ska söka det snart för det är bara att inse att man växt ur bilen med alla dessa grejer.

Christina77: Gnäll på! Helt rätt att göra! Lider med er, kan bara föreställa mig hur det är att hålla ett barn stilla med ett ben i sträck! Hoppas det löser sig för er med sår och allt.

Här bor vi fortfarande i ett kaos. Men som snickarn sa " Nu har jag rivit allt så nu kan det bara bli bättre" Personligen håller jag tummarna för att allt blir klart till jul... det är ju inte så många veckor kvar dit insåg jag.

• Tingeling1974

Dreamrose: Mina äldre barn har accepterat läget kring viktor. Givetvis har de varit frågavisa och vi har besvarat allt vi kunnat. Vi lät dem även följa med på en träff med andra rullstolsburna barnvilket jag tror fick dem att inse att detta är inget konstigt. Detta är inte lätt men man får försöka förklara så gott det går...

När det gäller sjukhus har vi fått stränga direktiv av läkaren på barnhab att åka till Mälarsjukhuset ( 6 mil enkel resa)vid minsta misstanke om problem eller sjukdom. Här i vår stad har de inte den kompetens som behövs för viktor enligt barnhabläkaren.Jag brukar även ring sjukvårdsupplysningen innan och berätta vad jag misstänker. Sjukvårdsupplysningen kontaktar då Mälarsjukhuset som tar emot oss direkt och vi behöver aldrig vänta. Jag åker aldrig till ett litet sjukhus med viktor...

• Tingeling1974

FrökenW o Dreamrose: Kolla med biblioteken... de kan ALLT om böcker och brukar veta vad som finns i utbud. Annars kan man ju tycka att RBu borde kunna rekomendera böcker. Säg till om ni hittar några för jag är också intresserad. Ska höra på "mitt" bibliotek å höra vad de säger om saken...

Svar på tråden Ryggmärgsbråck/ MMC del 7