Ryggmärgsbråck/ MMC del 7
Nejnejnej Trollet - nu får det RÄCKA!! *kramar*
Nejnejnej Trollet - nu får det RÄCKA!! *kramar*
Nu har vi kräksjuka här hemma E. kräktes på dagis en halvtimme efter att jag lämnat i morse, men pappa fick komma o hämta eftersom jag hade en kurs. Han är ganska pigg o glad när han inte kräks...
Tingeling - vi har åtta i kateterstorlek men långa katetrar. E. är så yttepytteliten att vi nog inte kommer börja med tio förrän om flera år. Upplever att speedicathen lättare "kryper" ut än de torra katetrarna med gel. Man får hålla i dem ganska hårt för att de ska stanna inne i blåsan.
E. har inte kräkts nåt idag, men efter att sambon klyxat i morse har vi bytt åtta blöjor...
Shit trollet vad det är mycket som kan gå fel! Hoppas verkligen att allt ordnar sig nu så att ni får komma hem snart!
Kul för er med träff. kommer inte kunna åka iväg tyvärr, är lite mycket med allt runt dagis, E:s alla vårdbesök osv. vi är rätt möra när helgen kommer!
E. kräktes i em igen Rakt över pappa (bra val) men nu blir det till o va hemma i två dar till. Mindre taktiskt var att han kräktes mitt under hembesök av uroterapeut och arbetsterapeut. Men han hade gått mer än 48 timmar sen senaste kräkan och verkade vara helt ok innan... De verkade inte överdrivet rädda som tur var, hoppas de klarar sig! Lite besviken på besöket. Visserligen provade vi ut en toastol till kissandet, men den stolen kommer inte fungera till bajsandet. Och just nu klyxar ju vi E. varje dag. Ska vi fortsätta göra det liggande i all evighet? Han växer snart ur sitt skötbord. AT sa att vi ju ändå måste ha nånstans E. kan ligga, men vi räknar ju med att han ska kunna stå snart! Han står redan jättefint med stöd, tror inte det dröjer länge innan han kan stå när vi byter på honom. Till slut kom de fram till lite idéer angående toastol som skulle kunna fungera till både bajs och kiss. Sen hade de inte några smidiga stolar med bord till. Mycket märkligt! Vi har ett litet badrum i ett 40-talshus, vill helst inte flytta bara för den sakens skull, så det känns lite märkligt att det inte redan finns en lösning för detta. Men men, det är småsaker i det stora hela.
trollet - förstår om du känner dig utmattad! Vi var inlagda under nästan hela förra sommaren, men spenderade den mesta tiden med permissioner och vi var ändå helt slut! Stor kram! Skönt o höra att han verkar ha tätt i huvudet nu iaf!
Tingeling - Visst finns det större skötbord från hab, har sett sem. Men de är ju så hiskeligt fula. Och de som får plats hos oss är såna som man sätter upp på väggen och det känns så invasivt och definitivt på nåt sätt. Sitter V i toastolen sen ni gett klyxet? Hur ger ni som har ännu äldre barn? De måste väl inte ligga ner för evigt
Nä bord får nån helt enkelt fixa, hur det nu ska gå till! Men bord ska där va så småningom!
christina - håll uuuuut! Att vara gravid var pest för mig med! Men så härligt resultatet kan bli, tycker ni resonerar sunt kring fvp!
rafiiki - ja, han är så duktig på o stå! Hoppas att han snart ska vilja ställa sig upp på eget bevåg också snart.
Tror tyvärr att allt som kan räknas som lite stort är FÖR stort för vårt lilla badrum. Men vi får kolla vidare, hade bara hoppats att de haft lite fler färdiga lösningar att presentera!
Tillväxtsprutorna har vi inte börjat med än, det blir 18:e november. Jag längtar faktiskt
Tack för alla stoltips! Cherrybabe - om jag har vägarna förbi så hör jag av mig
trollet - hoppas hoppas att ni får åka hem! Du behöver inte svara om du inte vill, men har E. några men av dränincidenten som ni kan se nu?
HK-mamma -njut! Det FÅR vara bara bra ibland oxå! Elias skelar, ibland ganska mycket men det har minskat. De tror också det beror på något ökat tryck, men i vårt fall har det avtagit så det blir ingen åtgärd i dagsläget. E. har skenor som sträcker sig under knät. Han kryper gärna i dem och verkar inte hindrad av dem alls. Skönt för honom att kunna ställa sig upp när han vill istället för att vi ska bestämma en särskild "ståtid" och då ta på skenorna.
Oskis - håller med, hoppas verkligen de klarade sig. Det har gått magsjuka på dagis och E. lyckades smitta två i personalen Men men, det ingår väl i arbetet (varför har inte förskolepersonal befrielse från karensdag vid sjukdom?)
Oskis - de var hos oss mellan 15-16, så det kan inte varit samma at.