• miamaria78

Ruvardag 7

Hur har ni andra känt er under ruvningen?Blev det plus eller minus?Ruvardag 7 idag och känner ingenting ännu.

• Svar på tråden Ruvardag 7
  • Fawlty Towers

Jag kände ingenting. Hade ömma bröst men antog att det var av vaggisarna.
    Fyra dagar innan min egentliga BIM-dag tog jag ett test. Jag hade tre tester hemma och tänkte att jag iaf kan slösa ett. Alldeles för tidigt att testa hur som helst, kan jag ju alltid skylla på när de blir minus. Men det blev plus. Jag har tagit fyra tester sedan dess. Ett digitalt morgonen efter, ett till på min egentliga BIM-dag och ett på testdagen jag fick av sjukhuset.

Så att inte känna nånting kan betyda mycket

• Vädur 78

Nu på min tredje ruvning när det blev plus så kände jag inte så mycket under ruvning. Mina ömma bröst försvann på RD7. Plussade på RD8, framåt RD 12 började jag bli lite andfådd. Sen har jag känt lite molvärk fram och tillbaka

Lycka till!

CARLANDERSKA ÄR BÄST!!!♥♥♥
  • miamaria78

Vad roligt att det har lyckats för er!Grattis!
    Fick upp hoppet lite nu då detta är första gången jag inte känner något,de andra gångerna har jag haft en massa symptom redan dagen efter transfern.

• Vädur 78

jag kände oxå mer tidigare ruvningar när det blev minus men vet inte om det är skillnad för denna gången gjorde jag korta metoden innan har det varit långa metoden

• miamaria78

Ursäkta en dum fråga,vad menas med korta eller långa metoden?Är det hur länge man odlat embryona innan transfer?

• Vädur 78
    miamaria78 skrev 2009-09-30 13:02:00 följande:
    Ursäkta en dum fråga,vad menas med korta eller långa metoden?Är det hur länge man odlat embryona innan transfer?
    Långa metoden är när du sprayar först innan sprutorna. Med korta metoden går du direkt på sprutorna när mensen kommer
  • miamaria78

Ok,då vet jag.Jag har gjort ett ostimulerat Fet med två embryon nu.

• Mårran

Här är också en som är på ruvardag 7 och kände ett lätt, lätt illamående i morse. Trött är jag också, men det kan iof bero på att höstmörkret är här. I lördags kände jag en lätt stramning i magen och hoppas, hoppas att det var ägget som fäste. Även om det är fantastiskt att vara ruvare är det en jobbig period - känslorna går verkligen upp och ner. Känner ni igen er?

• miamaria78

Absolut Mårran,så är det.Man analyserar tyvärr allting.

Jag har ruvat fem gånger förut och alla de gångerna har jag haft ömma bröst,stick i magen,sjuk korsrygg,trött,frusen mm.Alla gånger minus.

Denna gång ingenting!Bara lite ömma bröst ibland men det kan ju bero på vaggisarna. Även om jag inte tror riktigt,så är det ändå spännande då allt är så annorlunda denna gång.Man hoppas ju in i det sista.
    Vi får hålla tummarna Mårran! :)

• Takid

Jag är på ruvardag 9 och det är svårt att tänka på nåt annat än att känna efter mest hela tiden... Har också haft molvärk de första dagarna, men nu känner jag nog ingenting. Bara väldigt risig i magen idag .
    Jag har ruvat 7 gånger förut och jag tycker nog det känns som tidigare (och det lyckades inte...). Jag har även varit gravid, men det blev jag spontant, så då kände jag ju inte efter så här tidigt .
    Spännande är det i alla fall, jag vill bara att det ska bli testdags, så att man kan börja fokusera på jobbet igen .

Svar på tråden Ruvardag 7