• Primavera

Några fler som är på ruvardag 2?

Hej,

Jag gjorde ET i onsdags är nu på ruvardag 2?
    Är nyfiken på hur det känns för er andra.

Dem sa till mig på kliniken att det tar 2 dagar för embryot att fästa, men jag har märkt att det är lite olika vad dem säger. Vad har ni hört?

Efter första ivf-försöket hade jag jätte ont from dag 2, men det togs sig å andra sidan inte heller.

Vad upplever ni?

• Svar på tråden Några fler som är på ruvardag 2?
  • Primavera

Åh va spännade 2st!

Dag 14 lät väl lång bort då skulle man ju inte kunna testa den dag man fått som testdag.
    5 dagar har jag oxå hört en del i forum säga. Jag tog upp det med dem på ivf och hon sa bestämt att det är inom 2 dygn därför att det ligger i embryots gener.
    Gjorde ni 5 dagarsodling?
    I så fall är ju embryot på ruvardag 2, 1 vecka så nog kan det fästa. Men sen exakt hur lång tid det tar, kanske varierar.

Jag hade ganska ont efter ÄP både först och andra gången. Första gången höll det i sig länge och jag hade ont hela tiden under ruvning, som jag trodde var från ÄP, men det kan ha varit att det inte tog sig.

Idag har jag inte så ont av ÄP däremot känner jag det på samma sätt som jag gjort när jag varit gravid tidigare ( har haft 6 tidiga missfall )
    Det kryper o drar lite och i natt har jag haft molande mensvärk.
    Sen om det ändå är ÄP symtom eller progesteron biverkningar eller om det betyder att det lyckats ....ingen aning.... men jag hoppas så.

Läkaren sa att det var ett kanon ägg på 160 celler dem satte tillbaka till skillnad från förra gången då det var 6 celler, så det känns som det är större chans nu

Har du oxå testdag den 13/10?

• Primavera

Det verkar vara väldigt olika på olika kliniker.
    På ivf Falun, där jag går, säger dem att ju längre dem odlar desto lättare är det att välja ut det mest livskraftiga embryot och föra tillbaka det.
    Dem säger att det är generna i ägget som avgör om det kommer att fästa, inte miljön.
    Men som sagt, det verkar vara olika.

Ja visst känns det som en evighet att vänta på testdag.
    Förra gången, då det inte funka, började jag blöda på dag 10. Så jag är mest nervös när den dagen kommer att närma sig.

Lycka till!

• Primavera

MariaaG: Grattis till dina 2 små! Hoppas verkligen att det går vägen för er denna gång.
    Jag kommer nog oxå tjuvtesta. Om inte jag börjat blöda innan den 9:e kommer jag testa den 10:e. den dagen ska vi fira mina föräldrars 40 åriga bröllopsdag och då vill jag inte gå och tänka på om jag ska börja blöda närsomhelst. (kommer jag säkert göra ändå) Men det vore så skönt med ett besked då.

Smk: hur har det gått med ev symtom, har du kännt nåt?

Själv har jag haft molande mensvärk sedan dag 2. Det kommer o går i varierande styrka, mest på nätterna. Kan det va progesteronet som spökar? Jag har även ömma bröst, vilket jag hade förra gången och då var det progestronet.
    Känner nån av er av molande värk?

Embla76: Nyfiken! Hur känner du dig? Om du känner av mensen så tidigt så hoppas jag att du känner annorlunda nu!

Konstigt att alla har så olika testdagar fast Et var i onsdags.

Lycka till Tjejer!!!!

Svar på tråden Några fler som är på ruvardag 2?