Inlägg från: Grizelda |Visa alla inlägg
  • Grizelda

Kollegans hund på arbetsplatsen?

mrskensington skrev 2009-10-10 09:26:06 följande:
    Jag skulle inte vilja att någon kollega tog med sin hund in på arbetsplatsen. Jag är varken allergisk eller hundrädd men jag tycker det är ofräscht med djur som hårar och dreglar på allt. Jag är inte deet minsta intresserad av husdjur och vill inte tvingas lägga tid och energi på att hälsa på djuret varje dag eller att prata om djuret (precis som jag inte tycker att någon kollega ska ta till vana att ta med sitt/sina barn till arbetsplatsen). Särskilt illa tycker jag om butiksinnehavare som har sitt djur i sin butik, himla ofräscht!
    Håller absolut med! Tidigare fanns en klädaffär här i stan där ägarinnan hade en stor, långhårig hund i sin klädaffär, samtidigt som det stod en stor skylt att barnvagnar inte var välkomna eftersom det kunde finnas smuts på hjulen...
  • Grizelda
    enlitenbitkaka skrev 2009-10-10 17:07:59 följande:
    Men hur hade det varit om ägaren fortfarande levde? Skulle de ha gjort sig av med den då också?
    Huvudsaken måste ju vara att en arbetssökande informeras i förväg om allt som kan tänkas vara "avvikande" från normen i ett visst yrke. Jag hade t ex själv inte tänkt tanken på att det kan finnas djur på en vårdinrättning eller att det röks på ett kontor i Sverige. Däremot förstår jag ju att det finns djur i en djuraffär eller blommor i en blomsteraffär, och söker inte jobb där eftersom jag är allergiker. Det skadar ju inte heller att förtydliga i en platsannons, t ex att den som söker personlig assistent skriver att det finns djur i hemmet eller att han/hon är rökare. Då undviks missförstånd.
  • Grizelda

anne h skrev 2009-10-10 18:34:04 följande:

Här var det inte någon vårdinrättning det handlade om, eller har jag missförstått?
    Nej, jag är inte hundra procent säker på definitionen av vårdinrättning. I detta fallet menade jag en plats där människor i behov av vård eller hjälp bor eller på annat sätt uppehåller sig, och där det också finns personal.
Svar på tråden Kollegans hund på arbetsplatsen?