• Balaika

Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?

5 Dagar till TD men såklart har man redan tjuvtestat... Hur mår ni som ruvar? Har ni några symptom!? På mig kan det sticka lite i magen men inte på samma ställe hela tiden, bröstvårtorna gör ont när man tar på dom men det har dom gjort dom senaste 2 veckorna, sen känner jag mig sugen på mat hela tiden o e trött... Förutom det.. INGENTING!!!! Men jag vill känna.... så hur kännr ni er???

• Svar på tråden Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?
  • Balaika

Känslig är jag oxå.. humörsvägningar så det står härliga till. Jobbigt för min sambo... Nu känner jag att det spänner i magen nedanför navlen.. inte mensvärksliknande.... Kanske finnas hopp... Jag har TD den 18e.. tjuvtesta igår dag 8 och det var ett svagt svagt plus. Kan va ovitrelle sprutan som gav utslag för den kan sitta i i 10 dagar. Tog en halv sån spruta förra söndagen...
    Det känns som om det borde va större chans när man får tillbaka 2 ägg men vår läkare sa att det inte spela nån roll och därför satte de sällan tillbaka 2 ägg... men vi får hålla tummarna {#lang_emotions_sunny}

• Balaika
    Cahela skrev 2009-10-13 11:55:14 följande:
    jag är på ruvardag 10. För mig har brösten slutat ömma men det gör de ju ofta när ÄL-sprutan går ur kroppen. Känner ingenting förutom mensvärk som kommer och går och är nu mest hela tiden. Inte mer hungrig än vanligt och inte heller mer kissnödig.
    Ömmade hela bröstet el bara bröstvårtorna? På mig har det bara varit vårtorna hela tiden...Just nu kan jag inte komma på hur mensvärk känns... man blir så konstig i kroppen av allt det här... men den lilla spänningen jag kände i magen kan inte ha varit mensvärk hoppas jag. Har du tjuvtestat? Första IVF?
  • Balaika

cah: Alla vill vi ha plus. {#lang_emotions_smile} När har du TD? Ska du vänta tills dess? Hur kan det va att ni väntat så länge med IVF2? Då minns du inte hur du mådde förra IVF? Håller tummarna!!!

• Balaika
    Bennil skrev 2009-10-13 13:59:43 följande:
    Jag har TD den 25 oktober. Är på ruvardag sex. För visst var det 18 dagar innan test? Jag har inte tjuvtestat o tror inte jag kommer göra det heller men man ska aldrig säga aldrig...Känner ingenting särskilt faktiskt. I början kände jag lite stick i magen då o då o lite molande värk men senaste dagarna har det varit lugnt - inga ömma tuttar, inga humörsvängningar osv. Enda är väl att jag är kissinödig oftare än vanligt...Vi håller alla tummar för oss alla!! Kram/ bennil
    Jag har 14 dagar innan test.. verkar vara olika det där. Då får vi hålla tummarna för ett plus. :)
  • Balaika

RD 10. Billighets test idag... samma svaga plus... clear blue... STARKT PLUS... ovitrelle kan väl ändå inte visa starkt plus efter 10 dagar... Gud så nervöst... Men vi väntar tills på söndag innan vi blir allt för glada....

Ge inte upp förren ni fått minus på er testdag... Håller tummarna o tänker på er.

• Balaika
    Pärla skrev 2009-10-15 12:12:07 följande:
    RD 9 idag, och idag känner jag mig lite lätt illamående, var otroligt mycket trött imorse när jag gick upp, och väldigt lätt illamående. Har fortfarande mensvärk, var mer imorse, men på dan känns det mer normalt..Nu mår jag lite bättre, men hoppas illamåendet är ändå positivt..¨¨Men man kan inte kalla det illamående, utan typ som obehag i kroppen, kände mig lite sjuk typ..Svårt att förklara..Nån som har kännt sig så, och plussat?
    jag har kännt mig lite som du typ... det går upp o ner... men nån riktig mensvärk har jag inte haft.. bara kännts konstigt i magen o huggit till... är fruktansvärt trött hela dagarna o illa måendet kommer o går men det är ingen obehaglig illamående... bara sån svag typ.. svårt o förklara... men jag har ju plus än så länge... får se vad det visar på söndag.
  • Balaika
    Cahela skrev 2009-10-17 10:18:20 följande:
    melaska: Ovitrellesprutan tas 4 dagar innan ET och när du sen är på ruvardag 6 har det ju gått 10 dagar sen Ovitrellsprutan togs.Tar du Ovitrellesprutan 2 dagar innan FET så är det sedan på ruvardag 8, 10 dagar sen Ovitrellesprutan gick ur kroppen.
    Jag tog en halv ovitrelle samma dag som jag hade ET. Jag vet en annan som tog 2 halva doser ovitrelle efter ET och hon hade plus i bara 4 dagar efter. Är nog väldigt olika det där.
  • Balaika

Bennil: Jag skulle säga ett stort GRATTIS! ÄL-sprutan kan ge utslag i upp till 10 dagar och isf sklle jag bara gissa på ett svagt plus. O du fick ju starkt :) Det där med att ha sex under ruvartiden tror jag e helt ok... men för mig själv har jag haft noll lust och det pga proggisarna. Kram

• Balaika
    Pärla skrev 2009-10-20 14:43:15 följande:
    Tjejer!!Vart har ni tagit vägen??Hur går det för er? Några symtomer, plussat?
    Jag har fått mitt efterlängtade plus... :) Kan inte fatta det än och det lär nog dröja.
  • Balaika
    Lillaliten skrev 2009-10-26 10:09:54 följande:
    Hej Alla!! Grattis till er som +at!! =) Hur tidigt i er ruvnings resa började ni känna symptomer? Jag fick mitt ägg den 22/10, mår lite illa, men tycker det är för tidigt?! Inbillar jag mig bara? Åhh va jag längtar till min testdag 9/11, men det e så långt dit...Kram
    Hej hej. Jag mådde illa dom första 3 dagarna efter ET. Sen avtog det och nu kommer det bara svagt svagt i perioder... inget jag störs av direkt. Annars va jag bara riktigt trött och hade sjukt ont i bröstvårtorna, och båda dom e jag fortfarande. Idag e jag i v 5+4. Hoppas verkligen att du får dit efterlängtade plus snart. Håller tummarna. Kram
  • Balaika

Stort grattis till dig Bennil :) Blir så glad. Hur mår du? Själv mår man bra. Trött bara. Sn har jag kännt svagt svagt illamående så tror jag bara inbillar mig! v7 idag (6+0). Imorgon ska vi till MVC men det e nog bara ett informations samtal.. men ska bli spännande ändå. Har inte vågat glädja mig ännu och det känns fortfarande overkligt!! Kram

Svar på tråden Ruvardag 9... Hur mår ni som ruvar?