• Anonym

Någon som gjort första steget i ABORT och sedan ångrat sig och behållt barnet???

Ja, det kan hända att barnet klarar sig.

• Anonym

Chansen att fostret överlever är mycket liten. Har man väl tagit de första pillrena så avstannar näringstillförsen och därmed utvecklingen, fostret dör.

• Anonym

Jag har inga egna erfarenheter, men har hört/läst om minst ett fall där barnet överlevt och inte blivit skadat. Vet dock inte hur vanligt det är. De flesta tar väl antagligen de andra tabletterna också.

Jag har också hört om ett fall där kvinnan åt alla tabletter och barnet överlevde och mådde bra. Hon behöll barnet sedan.

Men hör med någon läkare eller så för att få säkrare svar...

• Anonym

jag tog både första och andra tabletterna men inget hände. de avrådde inte mig att avsluta graviditeten. de sa att är nåt fel blir det missfall inom en vecka annars ska det gå bra. ut kom min dotter utan något fel. hon är idag 6 år och inget fel alls. så det kan visst funka!

• Anonym

jag gjorde abort i torsdags och då kom fostret ut, jag såg själv det så jag vet att min graviditet är avslutad.

barnmorskan som jag pratade med innan jag tog första tabletten frågade mig om jag var säker eftersom när man väl har tagit den första tabletten finns ingen återvändning.

Svar på tråden Någon som gjort första steget i ABORT och sedan ångrat sig och behållt barnet???