Inlägg från: pepprar |Visa alla inlägg
  • pepprar

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Jag misstänker att jag har fått influensa sen några dagar tillbaks och den känns verkligen jobbig. Allt hostande tar på.
    Men jag har varit så här förr, för många år sedan en par gånger och det gick bra.
    Min man och barnen har inte blivit smittade ännu. Jag har dock inte så småbarn men min yngsta räknas som känslig.
    Vi var emot vaccinet från första början.
    Kom ihåg att småbarn faktiskt hamnar på sjukhuset lite nu och då när dom är väldigt svårt förkylda, det är ju en säkerhetsåtgärd.

Om du inte vill vaccinera så kan du se till att ge extra C-vitaminer åt barnet och dig själv det har jag gjort med mina och dom har inte blivit smittade ännu, jag slarvade med mig själv som jag ofta gör när jag skall ta hand om alla andras hälsa först. Det skulle jag rekommendera även om man vill vaccinera för att minska risken för biverkningar.

Jag har även tillgång till en bra homeopat som har hjälpt oss tidigare några gånger då vi varit väldigt sjuka. Akutmedel fungerar enormt bra om man hittar rätt medel.
    Jag har också läst att man vid Pasteurinstitutet i Paris har visat att vid temp över 38,5 grader kan inte virus föröka sig så det kan vara ett skäl att ta det lite lugnt med febernedsättande.
    Sen kan det ju vara så att det bästa skyddet mot kommande influensor är att få influensan.

Jag förstår att du är orolig för din dotter, många är oroliga pga av alla skriverier och media uppdaterar oron hela tiden med sina rapporter.

Det sker väldigt många dödsfall varje år i vårt land pga. influensa och vi har ännu väldigt få fall bekräftade så det är ju något att tänka på.

Det är i alla fall praktiskt att jag får flunsan först i vår familj för jag är så bra på att ta hand om dom andra när dom blir sjuka.

Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?