Inlägg från: Tindragull |Visa alla inlägg
  • Tindragull

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Jag tänker att denna influensa faktiskt är mindre dödlig än den som går varje år och den influensan har varken jag eller mina barn nånsin vaccinerat oss mot av rädsla... Varför skulle jag då göra det mot denna.
    Sjukdom är en del av livet, kroppen är skapt att klara det och att bli starkare av det. (förutsatt att man inte har andra komplikationer då)

Visst fasen är det riktigt jobbigt om vi skulle bli sjuka... Och det är inte kul att se sina barn sjuka. Varken jag eller nån i min familj brukar få influensor så jag hoppas att om vi får denna, så får vi den lindrigt.

Har varit för mycket om det här vaccinet som min magkänsla inte gillar så jag vill verkligen inte ta den...

• Tindragull

Ingrid Marie skrev 2009-11-17 23:56:35 följande:

Jag är INTE rädd för själva vaccinet! Men jag tänker ändå inte vaccinera mig och mina barn. (har skrivit detta svar även i en annan liknande tråd)Jag väljer att inte vaccinera mig och mina barn för att influensan inte är farlig. Jag känner mig trygg med att vi, om vi får influensan och om vi blir så svårt sjuka att vi behöver vård, kommer vi kunna få det. Och klara oss. Jag väljer att inte vaccinera oss för jag planerar för framtiden, för resten av våra liv:Jag hoppas att jag och mina barn får influensan nu. Medan den fortfarande är relativt mild. Medan vi har tillgång till fungerande sjukvård och ingen av oss har någon annan allvarlig sjukdom. Medan antibiotikaresistensen inte är ännu värre (tänker då på div bakteriella följdsjukdomar man kan få) än den är nu.Får vi influensan i vinter blir vi skyddade mot väldigt många influensor som ev kommer komma ur denna. För resten av våra liv! Den chansen förstör vi om vi vaccinerar oss. Ärligt talat tycker jag att det är väldigt synd att så många vaccinerar sig, för då minskar våra chanser att få flunsan nu i vinter. Nästa gång en influensa av denna typ slår till kanske den är mycket svårare. Och då kanske vi smittas innan vaccin hunnit tas fram. Den risken minskar vi genom at inte vaccinera oss nu. Detta beslut har jag tagit utifrån de kunskaper jag har sedan tidigare (ej vårdutbildad, men en hel del utbildning inom medicin) och de fakta jag lyckats komma över om denna influensa. Jag omprövar mitt beslut om förutsättningarna ändras. Om influensan verkar förändras så pass att den blir farligare eller om sjukvården börjar få problem att hjälpa dem som blir svårt sjuka p g a stort antal svårt sjuka samtidigt.
    Tänker precis likadant!
Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?