Inlägg från: Angelicaa |Visa alla inlägg
  • Angelicaa

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Jag är skeptisk till detta för det kommer nya rår å rön varje dag...det känns som att ingen har nån koll på vad som egentlgen kan hända om man vaccinerar sig. Sen speciellt när det kommer till mina barn...dom är 1½ samt 2½ år, alltså så unga att dom INTE skulle vaccineras i början, då det kunde leda till skador i hjärnan senare i livet. Men nu ska dom ändå vaccinera såna små...så jag står i valet och kvalet till vad som är bäst för dom egentligen.
    Har inte hört nåt om vaccin på deras dagis ännu så här i gbg verkar alla ta det väldigt piano när det kommer till detta.

Så det blir troligtvis ingte vaccin för oss...men man kan aldrig säga 100. Dock känner jag ännu mindre för att ge barnen det just me tanke på att det inte känns säkert.

• Angelicaa
    Alicia 72 skrev 2009-11-09 20:59:45 följande:
    Jag håller med, det känns som att man inte får raka svar någonstans utan svävande som "i dagsläget finns inget som tyder på att vaccinet skulle vara farligare än influensan". Men OFARLIGT säger de inte att det är.Jag har hur som helst återgått till mina sinnens fulla bruk efter denna omtumlande hysteri och ingen av oss kommer att vaccinera oss. Vi är friska och tillhör ingen riskgrupp, OM vi blir smittade är risken trots allt väldigt liten att allvarliga komplikationer tillstöter. Det bästa är trots allt att skaffa sig immunitet på naturlig väg.

Jag tänker också så, blir vi sjuka så får man hålla ordentlig koll på utvecklingen och åka in till akuten i tid. De kommer få BÄRA ut mig därifrån om de nekar framförallt min dotter vård.Alicia
    Håller me dig fullt ut! ingen tar ju upp alla stackars gamla som varje år dör av den vanliga influensan...detta är det däremot en väldig uppståndelse över. Och just me tanke på att det inte använts så länge så känns det mer riskabelt att vaccinera sig när man inte vet hur det blir om kanske 10 år av vaccinet.

Jag hoppas som du på att vårat immunförsvar står emot detta och på så sätt ger oss ett naturligt vaccin mot det i framtiden. Ska man hålla på å vaccinera sig för allt hela tidne kommer vi vara fullproppade av massa skit, å allt brukar ju mutera när det får motstånd i form av vaccin så va gör man då?
  • Angelicaa
    Alicia 72 skrev 2009-11-19 14:46:14 följande:
    Ja jag var rädd ett tag och framför allt väldigt osäker. DOck har jag nu, som jag skrivit i maaasssa inlägg i denna tråd återfått lite sunt förnuft och hittat en nivå hur jag ska förhålla mig till influensan.Det är trots allt så att DE ALLRA FLESTA av oss får den som en mildare variant av valiga influensan. Sen finns det riskgrupper och det finns de som har otur att få en riktigt hård dust. MEN de fallen tillhör MINORITETEN och denna hysteri om massvaccination - nej, jag kan inte tycka att detta är sunt förnuft. Inte på något sätt. Och tycker fortfarande inte att det är en lösning på problemet då vaccinet har en mkt begränsad skyddsperiod och kommer influensan tillbaka, vad ska du göra då? Vaccinera dig igen? Och igen? Nej, jag sällar mig inte till vaccinationsköerna, någon bättre behövande kan få våra doser.Och jag är ledsen, jag är väl en väl en väldigt egoistisk människa men nej, jag kommer aldrig att vaccinera mig eller mina barn för någon annans skull.Alicia
    Håller med dig, så då får jag och min man räkna oss till egogruppen vi med! :)
Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?