• eia

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

vi bor i Finland och här har svininfluensan börjat härja ganska vilt. Ví tog beslutet att inte vaccinera oss och det är vi nöjda med. Här i vår by började folk insjukna förra veckan och jag själv fick jätteont i halsen och låg i två dagar och var orkeslös, ingen feber dock. Tre av barnen (vi har 6) har också insjuknat (även lillkillen på 3mån.) men de har inte varit såå sjuka. Storasyster fick under 38 graders feber och snuva, storebror fick över 39 grader och hostar jättemycket och lillen hostar mest, hade lite över 38 grader ett tag men nu e febern borta. Han hostar dock ännu men det hörs att slemmet är väldigt löst så han håller väl på att repa sig. Vi har behandlat med olika naturpreparat och -behandlingar och det verkar ha hjälpt oss.
    Vaccinet var aldrig något alternativ för oss därför att vi tycker att det verkar ganska "opålitligt"...har läst på en del och i Finland har de, liksom i Sverige, tagit in det "sämre" vaccinet som innehåller både kvicksilver och skvalen. Dessutom tror jag inte på att vi ska vaccinera oss friska...tror inte att det håller i längden utan vi skall bygga upp en naturlig motståndskraft så klarar vi oss bättre mot olika sjukdomar.
    Men visst blir man orolig när man börjar höra om vänner och bekantas barn som insjuknat...flera av dem har haft svårare symptom än hos oss men alla har klarat sig.. Man ska ändå vara vaksam med barnen för deras allmäntillstånd kan ju svänga till det sämre på några timmar och då skall man nog uppsöka läkare genast!
    Hoppas ni klarar er undan smittorna och ha det gott där i höstmörkret! :)

• eia

Tycker också det är något lurt med detta vaccin!!! Litar inte alls på det... Låter hemskt att hela 8 pers. har dött i samband med att de tagit vaccinet, jag kan inga siffror i Finland och ingen godkänner ju ändå att det har något samband att folk dör inom kort efter att de vaccinerats...DET STÖR MIG ENORMT!!! Varför kommer inga negativa sidor fram, endast typ att man kan få "lite feber, bli öm på vaccineringsstället, känna sig lite trött......"?? Inga rapporter om dödsfall efter vaccineringen...

En av min mans släktingar tog vaccinet i början av veckan (hon var gravid i v.36) och inom några dygn dog hennes baby i magen!!! Men...knappast har det heller något att göra med gifterna hon fått i sig...

En annan bekant som är bosatt i Sverige tog också vaccinet, hon hade b.f. i nov = några veckor kvar och hennes baby dog också i magen!!! Tänk dessa små fina underbara knyten som antagligen hade klarat sig fint även om du fötts redan nu... Visst händer det sig att barn dör i magen annars också utan någon förklaring men ändå....lite skumt tycker jag det verkar iaf.!!

Jag tycker för min del att det känns bra med det beslut vi tagit ang. våra barn. Alla vill ju sina barns bästa och nog förstår jag också dem som vaccinerar sina barn...de litar ju bara på myndigheternas rekommendationer. Men jag hoppas av hela mitt hjärta att de inte tar ngn skada av vaccinet! ...så hoppas jag också att ni alla som inte vaccinerat era barn klarar er undan smittorna, eller om ni får dem att era barn klarar av viruset lika bra som våra verkar klara det! :)

Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?