Inlägg från: Lycklig 4barnsmor |Visa alla inlägg
  • Lycklig 4barnsmor

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Har inte läst igenom hela er tråd men jag tycker att ni som är negativa mot vaccinet även ska kolla upp medicinerna som ni eller era barn ska få om ni blir väldigt sjuka av influensan.

Någon eldsjäl här kanske redan har en massa fakta om dem. Jag orkar inte samla länkar längre.

I er källhänvisning som kanske finns på lite mindre trovärdiga ställen (=små föreningar som tigger pengar alltså) ta ut namnen och lägg dem i google och kolla upp annat som de också skrivit och sagt. Då kan ni lättare välja om ni tycker de är trovärdiga eller galna. Jag har lagt ner timmar på att göra det och anser totalt att jag har rätt att såga dem efter att ha gjort det.

Det har underlättat för mig och min man i vårt val.

• Lycklig 4barnsmor
    Anaiah skrev 2009-11-17 22:23:59 följande:
    Men jo, bältros kan vara ganska farlig den med, framförallt när man börjar bli till åren, och bältros får man bara om man redan har haft vattkoppor.
    Får man röda hund när man är gravid får ofta fostret skador. Har en barndomskamrat som är blind på ena ögat och döv på ena örat för att hennes mamma inte vaccinerade sig mot det och fick det när hon var gravid.
  • Lycklig 4barnsmor

Jag undrar också vad som händer om man vägrar sitt barn stelkrampssprutan.

Tänk ett enda litet bett som tar illa kan räcka utan det skyddet.

Idag existerar ju inte stelkramp. Blir man biten som vuxen frågar de ju automatiskt i telefonen när tog du stelkrampsprutan sist.

• Lycklig 4barnsmor
    Anaiah skrev 2009-11-17 22:31:18 följande:
    lycklig 3barnsmor skrev 2009-11-17 22:28:06 följande: Precis, men så är det ju typ enda tillfället rubella kan vara allvarlig. Jag menar inte att förminska risken med rubella, snarare att ge lite perspektiv på vad det är vi vaccinerar oss emot annars (när man säger att influensan inte är tillräckligt farlig för att vaccinera sig emot). Influensan är ju farlig för många fler (OCH för gravida och får de gravida lunginflammation av influensan så är den direkt farlig även för de ofödda barnen).
    Ja och medicinerna de stoppar i oss gravida som blir jättesjuka är ju inte choklad heller.
  • Lycklig 4barnsmor
    Alicia 72 skrev 2009-11-17 22:32:41 följande:
    Och just därför är Röda Hund bra att vaccinera mot, så att man inte får den som gravid då fostret kan dö/få svåra skador. Skillnaden är att om man redan är gravid så vaccinerar de inte oavsett om du haft den eller inte (eller inte är vaccinerad). Något man konstigt nog gör med detta vaccin. I övrigt känns det som att detta börjar spåra ur. Jag tänker inte försvara varför jag inte tycker som du. Förstår inte att du orkar driva detta fall i denna tråd, den var inte ens tänkt att bli en vaccin för/emot-tråd. Jag ville bara ha kontakt med de som inte heller ville vaccinera och höra hur de tänker. Du verkar behöva rättfärdiga för dig själv om och om igen varför nu igen du vaccinerade dig? Gravid och allt. Det skulle t.ex. inte jag vågat. Alicia Alicia
    Nej, ingen ska påverka ditt val men du skriver ju en del i ts som man reagerar mot. Ta Australien t ex som har ett vaccin som inte får ges till barn under 10 år. Nu har vi ju turen att ha ett här som är ok.
    De andra vaccinen är så klart inte giftfria de heller och inte medicinerna som de som blir jättesjuka får är heler giftfria. Inte ens alvedon är giftfritt. Det kan påverka levern.
Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?