• ester

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Man bara skakar på huvudet!
    Sån skräckpropaganana och så mycket myter "min släktings släkting"... Klintberg kommer att få ge ut en bok bara med vaccinationsskrönor.
    Angående fostret som dött i Finland, finns det nån källa på det?

8 som dött av vaccinet i Sverige??? Vilka 8 var det? Att folk dött som vaccinerat sig, är ju inget konstigt. Bara tänk, över 2 miljoner människor har vaccinerat sig hittills i Sverige. Hur många dör varje dag, ganska många. Kanske hade nån som dött också tagit en promenad 3 dagar innan han dog. Alltså, måste promenaden vara dödsorsaken, eller hur?

Jag förstår inte, varför vaccinationsmotståndare måste vara sådana som försöker skrämma skiten ur folk. Låt var och en göra som de vill UTAN att för den skull hitta på en massa strunt och komma med osanningar.

Att man är orolig, är ju ganska självklart, skall man utsätta sig för ett vaccin som man kanske är rädd för, eller skall man utsätta sig för den nya influensan, som bevisligen drabbar lite yngre människor än den vanliga säsongsinfluensan?

Sen är det ju faktiskt så, att det finns en uppsjö med biverkningar på ALLA vacciner och läkemedel, INGA är prövade på gravida, barn, kvinnor under 55 år eller andra folkslag än kaukasier. I alla fall de vacciner som får saluföras i nom EU (om inte nåt har ändrat under de senaste åren).

Jag hoppas ts att du känner dig säker med ditt beslut, oavsett vilket det blir.

• ester

Jag har läst på läkemedelsverkets hemsida angående dessa 8 dödsfall, men inga av dessa har man ju kunnat bevisa att skulle ha dött av vaccinet. De är ju under utredning. Det är ju likadant med alla de som misstänks ha dött av själva sjukdomen, de utreds ordentligt innan man går ut med den informationen. Bara tänk på den stackars 3 åringen i Stockholm. Långt innan utredningen ens var klar, så gick tidningarna ut med att han hade dött av svininfluensan. Hur stor är inte risken att nåt skall bli fel.

Jag ifrågasätter inte dig alls, eller dina källor. Inlägget var för övrigt inte ens riktat till dig, utan till snälla människor som försöker skrämma dig till ett beslut, de som mer eller mindre hittar på en massa skit. Ingen skall skrämma någon att ta ett beslut, var och en måste få gå efter sin egen känsla utan att bli ifrågasatt. Det som bara gör mig så förbannad är när man ser hur folk skriver rena lögner angående både det ena och andra.

• ester

I Finland har inte influensan börjat plana ur, den har ju nyss kommit igång.
    Fick rapport i förmiddags.

• ester
    förnuftokänsla skrev 2009-11-17 20:13:42 följande:
    Notera EPIDEMI inte pandemi!! alltså, står föregående gradering fortfarande kvar. Sen återstår det antar jag, att skilja på fallen säsongsinfluensa från svininfluensa (dvs hur många fall är konstaterade genom provtagning) utifall man gjort som man hittills gjort i USA, buntat ihop allt i samma siffror!
    Jaja, epidemi eller pandemi. Den håller INTE på att plana ut i alla fall, och det var väl det som var kärnan. Och enligt meddelandet verkar de skilja på den nya influensan och säsongsinfluensan. Hur det gjort i USA får väl stå för dem.
  • ester
    förnuftokänsla skrev 2009-11-17 21:00:04 följande:
    Det är väl som med det mesta, dubbla budskap, då det senast i veckan som var deklarerades det motsatta i www.helsinginsanomat.fi Frågan är som sagt, hur många är konstaterade fall? tycks skilja rejält där!
    Man får väl inte konstatera nåt fall utan provtagning? Och nu tas ju bara prover på de som läggs in eller hör till riskgrupp. Annars kan man ju tro att största delen av svenskarna redan haft den. Så fort man har haft lite hosta eller feber så har det tydligen varit svinisen. Enligt en själv.

Hur som helst. Var och en måste ju ta sitt eget beslut.
    Jag har tagit mitt och min familjs beslut, och fast jag egentligen tyckte det var självklart, så blir jag ju påverkad av allt skit som skrivs, så lite jobbigt var det nog.

• ester
    Neisti skrev 2009-11-20 17:49:16 följande:
    Men det är ju inte samma sak som att skriva stora rubriker i aftonbladet typ... Som allt dåligt de skriver med influensan, biverkningar måste du liksom "SÖKA" upp för att hitta nåt, de skriver ju inget dåligt om vaccinet i tidningarna...
    Aftonbladet är ju en kvällstidning som gör pengar på att sälja lösnummer, det säljer inget om inte biverkningarna är riktigt sensationellt. Det är betydligt häftigare att läsa om att viruset muterats än att 2 människor på 3 miljoner som tagit vaccinet råkat ut för en allergisk reaktion. Typ.
    Sen behöver man inte söka efter information. Överallt länkas det till läkemedelsverkets hemsida och krisinformation.

Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?