Inlägg från: Rootsler |Visa alla inlägg
  • Rootsler

Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?

Alicia 72 skrev 2009-11-05 22:03:15 följande:
    Hej!Jag är oerhört emot detta vaccin då jag anser att det är ett riktigt skräpvaccin med skit-tillsatser som tiomersal och squalene! Dessutom anser jag att hela svininfluensan är oerhört överdriven och då jag själv inte tillhör någon riskgrupp har jag aldrig haft en tanke på att ta sprutan.MEN.... Jag har en två-årig dotter och på hennes förskola är det nu ett konstaterat fall av svininfluensa...

...Hur tänker ni andra, som är emot vaccineringen, gällande att skydda era barn?Alicia
    Jag velar fortfarande, men lutar lite åt att kanske vi föräldrar ska vaccinera oss, för att skydda sonen? Tror nämligen att det inte vore nån fara för oss att ta vaccinet, däremot är jag mer ängslig över vad det skulle göra med en liten 16-månaders kropp.

Tyvärr får jag ju nästan utslag när jag ser köerna utanför vårdcentralen dock, så jag lär vänta iaf tills det lugnar ner sig eller jag får det via jobbet.
  • Rootsler
    Anaiah skrev 2009-11-22 15:09:59 följande:
    Precis som GSK haft kontrakt med Sverige att vara leverantör av ett pandemi-vaccin om Svenska myndigheter anser att det är nödvändigt.Jag hoppas ni inte tycker att just denna del är konstig? Annars skulle vi ju stå helt utan vaccin vid en sådan här kris eftersom läkemedelsföretagen alla skulle vara upptagna med att fullfölja ordrar till andra länder de har kontrakt med. Att INTE ha ett kontrakt på förhand med ett läkemedelsföretag ifall en pandemi skulle bryta ut skulle vara VÄLDIGT dumt.
    Nej inte är det väl konstigt att ha ett sådant kontrakt, det är ju att vara ute i god tid. Vad jag däremot anser vara ett lustigt sammanträffande, är att WHO ändrar sin definition av begreppet pandemi lagom till nu(som är den springande punkten i kontrakten vad jag förstått, vid PANDEMI binder länderna sig till att köpa vaccin..)
  • Rootsler

Angående åldersuppdelningar och hur testat vaccinet är, så säger GSK själva på sin hemsida (idag):

"There is currently limited clinical experience with an investigational formulation of Pandemrix? (H1N1), containing a higher amount of antigen, in adults aged 18-60 years.

There is currently no clinical experience in the elderly (>60 years), in children or adolescents (

• Rootsler

Haha det här är helt galet! Jag ser texten i min egen ruta här när jag klistrar in den men den vägrar komma med?!

Ni får ursäkta spamandet...

Nu skriver jag för hand "(

Svar på tråden Hur tänker ni vaccinmotståndare gällande era barn?