• Anonym

5 missfallet i rad idag!!!

måste bara fråga...plussade du innan dina missfall? hur vet du annars att det var missfall o inte mensen?

• Anonym

Anonym (FAAAAAAN!!!!) skrev 2009-11-05 23:15:42 följande:

Nej, men jag är väldigt känslig för graviditetssymtom så jag känner väldigt tidigt när jag är gravid men det märks ju för att det är ingen vanlig mens som kommer utan det är ju slem o klumpar o så blöder jag 2 veckor istället för 4 dagar som jag normalt gör...
    jag har oxå slem p klumpar när jag blöder..o de e vanlig mens...du kan aldrig vara HELT SÄKER om du inte testat dig!!
  • Anonym

Anonym (FAAAAAAN!!!!) skrev 2009-11-05 23:17:38 följande:

Glömde skriva att missfallen är konstaterade så det är inget jag får för mig så fort jag får mens...
    på vilket sett då?
  • Anonym

Jag har också haft likadant, ett antal plus (typ 5-6) men sen mens på eller strax efter BIM i alla fall... hade konstiga smärtor innan också precis som om magen protesterade mot det lilla livet. Jag sökte hjälp efter vi fått samma resultat efter vår första provrörsbefruktning men fick ett hånskratt i fejjan, läkaren tyckte att man inte skulle gravtesta förrens 2 veckor efter BIM innan man kunde säga att det var missfall -jävla idiot tänkte jag och besökte aldrig den läkaren igen. Jag testade i alla fall en massa olika saker och följde en månad teorin om att man har någon typ av inflammationsliknande tillstånd i livmodern så kan det resultera i för mycket prostaglandiner som skapar missfall (inte för att jag vet om det var det jag hade). Jag började med att käka höga doser av omega 3 som sägs vara antiinflammatoriskt, sedan tog jag en ipren (trots alla förbud!) ca 2-3 dagar innan förväntad implantation. Just den månaden (och provrörsförsöket) gick det bra! men om det var slump eller inte vet jag inte.... annars finns det många här på FL som är inne på spåret för högt immunförsvar som inte fattar att embryot inte ska stötas ut. Tips är att kolla på "svårt att få barn" forumet, där håller många till som haft många missfall. Lycka tilL!

• Anonym

...ska tillägga att idén med en ipren 2-3 dagar innan implantation fick jag ifrån en forskningsstudie så det är inte mitt eget påhitt! ipren sänker tydligen nivån med prostaglandiner men det är viktigt att inte ta det för nära implantation heller för för låg nivå av prostaglandiner är inte heller bra.

• Anonym

En van fick manga tidiga missfall, hennes berodde pa att livmoderslemhinnan var for tunn, sa agget kunde inte fasta ordentligt. Ar det nagot du kollat upp? Hon fick hjalp av hormoner som stimulerade slemhinnan till ratt tjocklek, och efter det gick det bra for henne.

Lycka till.

• Anonym

Lycka till allihopa keep on trying!

Svar på tråden 5 missfallet i rad idag!!!