Inlägg från: Orättvist |Visa alla inlägg
  • Orättvist

5 missfallet i rad idag!!!

Heeej Anonym!
    Så glad att du e här, e i din situation precis.Suttit i en timme och tjugo minuter o skrivit till dig när denna j..................... dator tappa kontakten. Massor o berätta. hörs i morrn. Klockan e 04.20 och datorer suger:( kram kram

• Orättvist

Hallå trådstartaren:)
    E du där??

• Orättvist

Drog ju hela långa storyn inatt, men det gick ju inte så bra:(
    Tar den korta versionen denna gång.
    Fått 5 vädligt tidiga missfall på raken, precis som ni har vi redan ett barn ihop.
    Gyn säger att eftersom vi redan har ett barn ihop så är det inget genetiskt fel. Dom sa att det inte fanns nåt jag kunde göra och inget dom kunde göra, så där blev det ingen hjälp...

• Orättvist

... så jag vände mig till vc till en vanlig läkare och tiggde till mig ett sköldkörtelprov och ett prolaktin prov.
    Var säker på att nåt av dessa var orsaken, ett för högt prolaktinvärde gör att kroppen producerar bröstmjölk, vilket jag fortfarande har kvar trots att jag slutade amma väldigt tidigt. Likaså rubbar det ämnesomsättningen, och jag har gått upp 15 kg sen min förlossning, och så ger det tidiga misfall, så gissa om jag var säker.
    Men ikke då, proverna kom tillbaka så perfekta som prover kan bli...

• Orättvist

...sååå, mera självstudier på nätet, klart det måste finnas nåt man kan göra, nåt står ju uppenbarligen inte rätt till.
    Så med en lista i näven fick jag en telefontid med samma läkare, och kom med förslag på vad vi kunde göra.
    Men då låg det UTANFÖR hennes kompetensområde TYVÄRR...

• Orättvist

... så nu sitter jag här och inte vet vad jag ska ta mig till., dom med rätt kompetens tänker ju inte ta emot mig.

Här var mina förslag till läkaren iaf...

• Orättvist

Neej, sa bara att hon inte kunde hjälpa mig tyvärr.
    Delar in texten lite, måste kolla att datorn e med mig:)

• Orättvist

Mina tips:

Högt blodsocker kan orsaka missfall, man kan få nåt som heter metformin för att förhindra detta.

• Orättvist

Protein c och s brist kan orsaka proppar i moderkakan som leder till missfall, finns dom som fått nåt som heter fragmin mot detta.

• Orättvist

Omega 6 brist ger missfallsrisk.

Svar på tråden 5 missfallet i rad idag!!!