-
Känns skönt att veta att man inte är ensam om det samtidigt som jag inte önskar nån annan detta helvete... KramOrättvist skrev 2009-11-06 04:23:27 följande:Heeej Anonym! Så glad att du e här, e i din situation precis.Suttit i en timme och tjugo minuter o skrivit till dig när denna j..................... dator tappa kontakten. Massor o berätta. hörs i morrn. Klockan e 04.20 och datorer suger:( kram kram
-
Vad har dom gjort för tester på er??Orättvist skrev 2009-11-06 16:08:28 följande:Drog ju hela långa storyn inatt, men det gick ju inte så bra:( Tar den korta versionen denna gång. Fått 5 vädligt tidiga missfall på raken, precis som ni har vi redan ett barn ihop. Gyn säger att eftersom vi redan har ett barn ihop så är det inget genetiskt fel. Dom sa att det inte fanns nåt jag kunde göra och inget dom kunde göra, så där blev det ingen hjälp...
-
Mina sköldkörtelprover var botten men har äter medicin o värdena har varit bra sedan 6 månader, men ändå missfall
-
Det ska jag verkligen kolla upp, tack för tipset!!Anonym skrev 2009-11-06 16:25:03 följande:En van fick manga tidiga missfall, hennes berodde pa att livmoderslemhinnan var for tunn, sa agget kunde inte fasta ordentligt. Ar det nagot du kollat upp? Hon fick hjalp av hormoner som stimulerade slemhinnan till ratt tjocklek, och efter det gick det bra for henne. Lycka till.
-
Men slussade hon dig vidare till nån läkare inom det området då??Orättvist skrev 2009-11-06 16:21:32 följande:...sååå, mera självstudier på nätet, klart det måste finnas nåt man kan göra, nåt står ju uppenbarligen inte rätt till. Så med en lista i näven fick jag en telefontid med samma läkare, och kom med förslag på vad vi kunde göra. Men då låg det UTANFÖR hennes kompetensområde TYVÄRR...
-
Varför inte???Orättvist skrev 2009-11-06 16:31:05 följande:... så nu sitter jag här och inte vet vad jag ska ta mig till., dom med rätt kompetens tänker ju inte ta emot mig. Här var mina förslag till läkaren iaf...
-
Metformin har jag ätit 6 månader men fått missfall ändå...Orättvist skrev 2009-11-06 16:37:32 följande:Mina tips: Högt blodsocker kan orsaka missfall, man kan få nåt som heter metformin för att förhindra detta.
-
Dom flesta av det här kan dom väl se med blodprov?
Varför kan dom inte göra det då, grrr... -
Vi började ju på utredning men efter 1 blodprov kom dom ju fram till att enda felet var sköldkörteln, fick metformin o folsyra... Tack o hej, hör er er när det tagit sig sa han...
Blev tipsad av nån att begära titthålsoperation då man ser betydligt mer än vid ett ul... -
Jag ringer nog till den läkaren jag går hos nu, det är en gynklinik, inte privat men ändå inte på sjukhuset, vet inte vad det heter då... Blev rekommenderad dit för dom skulle va sååå bra, hmm...
Han har gjort 2 ultraljud på mig o inte hittat nåt som ser fel ut säger han...
Jag ska slänga mig i soffan med min lilla sjukling nu...
Ha det så bra du med... Kram -
Nej. hur kollar man det då, blodprov eller?Orättvist skrev 2009-11-07 13:47:44 följande:Hej igen trådstartaren:) Har du kollat dom där bristerna nån gång, och proteinet o det där jag skrev igår?? Vad man läser så verkar det ju bara vara en pytteliten grej som kan va fel, så sitter man där och undrar varför det blir som det blir. Kram på dig:) Ska ha mens idag, gissa om man e på helspänn!!
Håller tummarna åt dig Kram -
På min burk står det folsyra 5 mg o jag äter en halv sån så 2,5 mg då...
Hur många microgram är 2.5 milligram??
Hur länge ska du vänta innan du testar dig?? -
30??????!!!! Jävlar, stackars människor... Under hur lång tid fick hon dom??
-
Jag åt dom innan också men enligt läkaren var dom inte så mycket att hurra för...Orättvist skrev 2009-11-07 16:30:33 följande:Du äter då 2500 microgram, ska jag kanske äta mer då??? Äter kvinna, nån blandning av vitaminer och grejor, bla då 600 microgram folsyra. Kanske jag kan äta mer utöver.
-
Anonym (orolig tjej 26) skrev 2009-11-07 18:22:30 följande:
jag har fått missfall 13 dagar efter äggl(alltså ca 6 dagar innan mensen skulle komma)...jag vet att jag var gravid för jag fick positivt på gravtestet...samma sak hände några månader senare..då hann jag ej ta ett test men kände igen symptomen direkt...på mvc å gynmottagningen så tar dom det inte på lika allvar eftersom det händer så tidigt..i mitt fall flera dagar innan mensen äns kommit..jag kan ju liksom inte söka hjälp eftersom jag redan hunnit fått missfallet innan mensen ska komma...är jätte orolig att det ska hända igen..fattar inte vad som är fel när det upprepar sig så tidigt flera ggr på raken?????...till trådstartaren::är du säker på att du vart gravid alla 5 gånger?hur tidigt testade du positivt?Jag har testat positivt alla 5 gånger, 3 av gångerna inne på kvinnokliniken då dom även kollat med vul o 2 gånger hemma med gravtest... Jag känner också av symtomen väldigt tidigt så man vet ju faktiskt att man är gravid oftast innan man testat sig... Men anledningen av att jag har testat mig är ju för att "mensen" inte tar slut, brukar normalt blöda 4 dagar ungefär men med missfallen har jag blödit 2-3 veckor... O så tar det ju några månader innan mensen kommer igång sen efteråt...
Hur många missfall har du fått?? -
Kikade in på din sida, 27 år från lkpg, jag är också 27 år från lkpg...Bebislängtan82 skrev 2009-11-07 16:36:53 följande:Jag äter ren folsyra :) finns på apoteket. Ja jag fattar inte hur man orkar men till slut gick det
Vilken skola gick du i högstadiet?? Jag gick i Munken... -
anemonasussegotta; Vilken lycka ni måste känt då när ni fick se det tickande hjärtat...
När jag väntade min son o var i v 11 vaknade jag av att det forsade blod ur mig, hur mkt som helst... Övertygad om att det var missfall o några timmar senare på ul sa läkaren; Ja men här inne finns det liv! VAAAAAA, den känslan... UNDERBART!!! -
GRATTIS!!!! Håller tummarna att det ska gå bra KramOrättvist skrev 2009-11-08 23:07:45 följande:Ingen mens ännu:) Svagt plus idag:):):) Jipppppi jipppppi, men svårt att våga tro nåt! Gonatt o kram på er!!