Inlägg från: elinina |Visa alla inlägg
  • elinina

Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????

snabbmat
    *köps snabbt
    *äts snabbt
    *förbränns snabbt....

vad det är i kan ja ginte svara på (jobbar på mc) men det är ju 100% nötkött, bröd frn skogaholms (eller va det nu heter).
    så i så fall skull ejag kunna tippa på att det är dressingarna som gör att magen slåt bakut.

själv blir jag knasig i magen av all sorts pommes, även om jag gör den själv.

en rap så är man hungrig igen...

• elinina

lola: i vissa fall är faktiskt mc maten bättre näringsmärrigtän en del husmanskost....

sen går det att äta nyttigt på mc.......bara man vill.....
    äter man 1 chicken/fish. med morötter och ramlösa till så är det en fullgod måltid!

• elinina

angående fritöserna, så görs det (som på alla andra utrustningar ) specieler 1 ggn i veckan. och då tappas den gamla oljan ut, man skrubbar och gör riktigt rent från alla kolrester, fyller sedan på med ny olja.
    en ggn i timmen (om det är så hög försäljningsnivå) så ska man "skumma" oljan, dvs att man drar med en sil genom oljan och fångar upp all panering och lösa pommes osv. på så sätt så håller oljan en bra kvalitet.

varje morgon så kollas även temeraturen på oljan där kycklingen friteras.

varje kväll (på flera ställen flera ggr om dagen ) så filtreras oljan, dvs man kör oljan genom en filtreringsapparat, för att just filtrera bort alla slaggrejer som blir av pommes, panneringen till kyckling och fisk...
    på detta sätt så bibehåller man kvaliteten på oljan.

oljan som används är vegetabilisk. och samma olja som man använder på nästan alla snabbmatskedjor.

• elinina

ang den filmen. så slutade han att träna och åt bara superportioner 4-5ggr om dagen. det kan ju vilken idiot som helst räkna ut att det inte är nyttigt. spelar ju ingen roll vart eller vad han skulle ha käkat, för käkar man mer än vad man förbränner så går man ju upp i vikt...

• elinina

glass:
    jupp, men då är det viktigt att man håller oljan undan för dess fiender, vatten, luft, salt, kol åsså är den en faktor till som förkortar dess livslängd, men den kommer jag aldrig ihåg

• elinina

nej verkligen inte...

turen med att äta där när man jobbar är ju att man kan göra sin egna burgare!
    brukar faktiskt ta det brödet som är till "Råger" och lägga en burgare i! med sallad och ketchup...

men i en liten burgare är det ju bara 45g kött, så det är ju klart att man inte blir mätt på det
    hamburgare & cheeseburgare : 45g
    Big mac: 90g
    Tasty, QP & McFeast: 113g
    BIG Tasty: 150g

• elinina

ekorren: vet inte om man kan få det som "vanlig" gäst.
    utan det är när jag jobbar och ska ha rast som jag kan göra dessa.
    men frågar man så kasnke det går....

• elinina

jo, men om man vet med sig att man blir så dålig i magen så kan man antingen strunta i att äta där...eller så kan man ringa McSvar (alt gå in på www.mcdonalds.se) och berätta vad som händer....

• elinina

inte alla ställen som dassen kostar 5 spänn...

Svar på tråden Varför blir jag så dålig i magen av McDonalds mat?????