Inlägg från: Elinsmamma |Visa alla inlägg
  • Elinsmamma

Nya vänner i söderort/sthlm?

metste skrev 2009-11-26 16:42:44 följande:
    Frida inte ska du ha ångest det är sånt som händer man kan inte ha 100% uppmärksamhet jämt och man glömmer ibland hur rörliga de faktiskt har blivit. Helena jag tränar aldrig heller ska också försöka komma igång snart ;) I dag har jag shoppat, fyndade en jacka på HM, först var det halva priset på jackan sen 20% på alla jackor sen 10% club rabatt så jackan kostade bara typ 200 :) alltid kul att fynda! Nästa vecka kan jag nog! Men inte måndag eller tisdag :)
    Nej jag vet Mette, men moderhjärtat du vet...och det där dåliga samvetet för minsta lilla mini sak. =)
    Handlade pekbok och en rolig body till Elin igår efter att vi skiljt åt, julklapp eller inte men shopping är alltid kul, beställde lite böcker till mannen i julklapp, har är en bokmal och man måste göra det enkelt för sej.
    Jag kan inte heller mån eller tis, onsdag funkar bra tycker jag.
    Imorgon fredag blir det middag och bio med en tjejkompis, skönt med lite egen tid och i helgen har vi inte nått inplanerat direkt, förut att jag måste fixa Elins garderob, allt ligge huller om buller, nu får jag leta mej till 74:orna. =((( och sätta upp advents grejerna, alltid är det nått.
    Vad ska ni roa er med?
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-27 08:02:31 följande:
    Frida: Sånt där med att de ramlar ner lite här och var kan man inte undvika, och det händer alltid så fort man vänder sig bort för några få sekunder av nån jäkla anledning så känn ingen ångest över det! Nu hade ju Mette sin fot där passande nog också så hon slapp ev blåmärken och att få ont den här gången =) Pyntade själv med julbelsyning igår förresten, klarade inte av det här mörkret längre,vart så himla mysigt med liter mer ljus! Borde också rensa i Neos garderob men jag tycker att det är så sjukt jobbigt! Dels för att man inser hur snabbt de växer då och sen för att man hajjar att alla de där kläderna man fått i present av släkt och vänner i mindre storlekar börjar sina så nu måste man köpa en helt ny garderob var 4:de månad istället =) Och sen tar det ju typ hundra år att röja i lådorna också...! Mette: Det är aklltid roligt att fynda, speciellt med sånadär rabatter! Har haft världens shoppingproblem hos Ellos.se just pga av dom där satans rabbaterna man får hela tiden ;) Helena: Ha det så mysigt på Gotland så ses vi när du är tillbaka igen! Licens to kiss: Vad roligt att du vill haka på tråden, följ med nästa gång vi ses =) Jag ska till barnmorskan på rutinkontroll på onsdag efter lunch så jag kan inte då men jag kan komma veckan efter om ni inte vill flytta dejten till torsdag istället... =)
    Nu är ångesten över och har ersatts av en Elin som är sjuk, grönt snor och feberkinkig, vill inte äta osv.
    I natt var det skrikparty hos familjen Pragsten, maken sov till tre och tog sen över så jag fick sova. Så idag är vi trötta...
    Vi gör allt för en havande kvinnan...=)))) eller vad säger ni andra på tråden? Jag kan på torsdag iallafall och Elin får ett par dagar och friskana till på.

Det där med shopping kan ju bli dyrt...nu har börjat handla en del grejer på tradera, lite märkesgrejer som jag är för snål för att köpa nya..=))

Handlade på ellos precis när Elin kommit men en del avkläderna krympte sååå mycket..

Nu kallar dottern!!
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-11-28 23:02:39 följande:
    Ja usch det är jobbigt med sjuk bebis :( Torsdag funkar bra för oss! I dag har vi bakat lussebullar fast mer som kanelbullar men med en saffransdeg istället det var faktiskt riktigt gott. I morgon ska jag träffa mitt syskonbarn för första gången :) Va kul att träffas snart igen!
    on har fortfarande lite feber vår lilla sjukling..=)
    Åh va härligt med bullar, vi ska ha lite glögg mingel nästa helg så jag måste baka lite jag också under veckan.
    då säger vi torsdag tjejer! Kul kul!
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-11-30 18:05:52 följande:
    Vad snälla ni är som skjuter upp daten till torsdag istället =) Hoppas Elin är friskare nu också!
    Linda:Hon är på bättringsvägen och behöver någon dag eller två till tror jag men jag hoppas att vi kan komma med på torsdag

Johanna: Gud så skönt med lite sol och värme, är inte alls avis..=)
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-01 16:23:23 följande:
    Vilken tid och vart ska vi mötas på torsdag?
    Vi kan väl ses runt 11 tiden coh farsta igen eller har någon nått annat förslag? Hur är sickla?
    Jag åker ju bil så för mej kvittar det.
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-01 20:37:33 följande:
    Är Elin frisk nu? Sickla är jättebra det är väldigt lungt där. För mig spelar det ingen roll jag åker också bil :) Så Linda du får bestämma vad som är enklast för dig. Men 11 är en bra tid tycker jag :)
    Hon är fortfarande lite snorig men det verkar ge med sig, skönt!
    Det är jobbigt när hon är sjuk tycker jag...
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-02 11:23:56 följande:
    Barn är bra konstiga ibland :) Nu är Teodor väldigt pigg helt plötsligt men det går nåt värsting virus på hans förskola, idag var det tydligen bara 6 barn där av 15. Alla är hemma med hosta och feber..............får väl se hur detta urartar sig men det känns som att man vill ha honom hemma för att slippa denna förkylning som går på förskolan. Nu står han och trycker vid dörren o vill gå till förskolan. Får väl se om vi dyker upp imorgon...
    Värsting virus låter inte alls skoj, men han kanske klarar sej.
    Elin är piggelin igen och åt lite majspure här på eftermiddagen, hon har knappt ätit alls förutom majskrokar..=) bättre det än ingenting.
    Så vi ses gärna, är det någon av de andra som följer med?
    hade tänkt inhandla några julisar efteråt =)
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-02 18:00:15 följande:
    Hej på er! Sickla låter bra för mig. Passar 11.30?Och frågan är bara var...Sickla har ju byggt ut och det var längesen jag var där så säg en plats bara så kommer jag dit =)
    Elin och jag kommer. Vi säger 11.30 i Sickla. Vid entren där Åhlens ligger, dit hittar jag iallafall =)
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-03 08:55:43 följande:
    Hoppas barnen frisknar till snart Mette! Och att ni får det superskönt i värmen Juhanna! Ocvh vi ses utanför Åhlens 11.30 Frida =)
    Toppen Linda vi ses då!
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-04 11:13:43 följande:
    Glömde skriva att torsdag också är bäst för mig, men det är nog stor risk att du ligger och gosar med en liten nyfödd då Linda!
    Ja. jag håller med Mette jag också, du kommer inte nästa vecka Linda, då myser du med lilla mini Milo.
    Jag har ganska mycket nästa vecka, dagisvisningar och kan bara ses på onsdag som det ser ut nu så ni får överleva utan Elin och mej..=P
    Och idag var det en visning som jag glömde, hur snurrig får man vara..=)

Ha en skön helg alla!
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?