• HJ81

Nya vänner i söderort/sthlm?

Hallå allihop! Hoppas ni alla mår bra.

Vilken tid ska vi säga på måndag? Jag ska maila adress och vägbeskrivning till er i morgon.

Jag måste bara säga att jag har ett nyårslöfte och det är att inte äta några sötsaker på en månad, för att bli av med mitt sockerberoende. Vill ni fika nåt får ni gärna ta med, annars kan jag bjuda på kaffe/ te, vad ni nu dricker och en smörgås eller nåt.

• HJ81

Hallå! Nu har jag mailat vägbeskrivning och mitt nr till er som kommer. Gabby jag skickade till din familjelivs-mail, hoppas det gick bra också.

Glömde skriva en sak. Vi har ingen hiss så antingen får ni ställa och låsa vagnarna nere i trapphuset, finns ganska gott om plats där, eller så hjälps vi åt att bära upp bara, det är ju bara en trappa. Ring innan om ni vill att jag ska komma ner och hjälpa till!

Ni får gärna ta med lunch, annars kan jag bjuda på kaffe och lite mackor.

Ses imorrn!

• HJ81
    lindamit skrev 2010-01-11 09:19:43 följande:
    Hoppas ni får det trevligt hos Helena imorn! Jag hakar nog på nästa gång tror jag, nu börjar vi kommer in i rutiner här =) Får hoppas att det är lite varmarte ute då också, det är ju verkligen pest att vara ute med vagnen när det är såhär kallt och halt!! kram på er så länge =)
    Ska bli kul att träffa lilla Milo, och dig med förstås:) Ta hand om er så länge!
  • HJ81
    gabby23 skrev 2010-01-11 12:59:45 följande:
    Hej på er! Helena jag skickade till din mobil igår, och skrev även tillbaka på mailet på familjeliv om vilken tig det skulle vara idag?jag kunde efter kl 13, men har ej fått något svar så vi får väl ta det nästa gång då:)kanske Linda kommer också me lillen!man glömmer så fort hur det va att ha en sån där pytte liten ju:)
    Va är det sant? Jag har inte fått ngt, varken på mailen eller mobilen. Va konstigt! Och jag som tyckte det var så synd att du inte kom idag! Har du tid en annan dag, även ni andra förstås, den här veckan så ses jag gärna. Har inte så mycket planerat denna vecka.

Ska också gå in och kika på Milo!
  • HJ81

Onsdag eller torsdag nästa veckan på Rum för barn passar mig, bestäm en dag ni!
    Gabby i morgon kan jag inte men på torsdag ska några andra mammor och deras barn (också träffat på familjeliv) komma hit, vill inte du och din lilla tjej också komma då? Vore jättekul:)

• HJ81

Passar mig jättebra vid 11, Mira brukar oftast sova framåt 13 så då blir det perfekt att sova efter det:) Tänker ni ta med lunch och äta där eller ska vi fika/äta nånstans i närheten efteråt?

• HJ81
    Mamisita skrev 2010-01-14 13:12:14 följande:
    Hejsan denna tråd verkar passa mig, kanske man får hoppa in här trots att ni ligger lite före??? Bor söder om sthlm och väntar syskon som är beräknad om ca 4v. Hemma har vi en förväntansfull blivande storasyster på 3,5 år Ha en bra dag!
    Hej! Självklart får du också hoppa in, bara kul med fler nya bekantskaper! Spännande med en till bebis, jag läste i din presentation vad som hände förra gången, beklagar det. Förstår att det känns nervöst nu.
    Vill du inte hänga på nästa vecka då?  Vore jättekul!
  • HJ81
    lindamit skrev 2010-01-15 09:48:15 följande:
    Kul Linda om du också hänger på! Längtar ju efter att få träffa lilla Milo. Jag älskar verkligen nyfödda bebisar!!

Mira verkar va inne i en utvecklingsfas nu, läste att de går igenom en runt 13 mån. De senaste dagarna har hon varit så jobbig så vi knappt står ut. Jag har tom nästan skrikit på henne.. Man blir ju galen till slut när det bara är gnäll gnäll hela tiden. Hon lärde sig äntligen gå för ett par dar sen, gick nästan bara själv och jag var så glad. Men nu plötsligt vill hon knappt gå alls. Bara hålla handen hela tiden. Tålamod får man ha. Jaja vad jag skulle säga var att jag hoppas verkligen att hon blir sig själv tills onsdag igen.
  • HJ81

Jag och Gabby har bestämt att ses precis innanför ingången till Kulturhuset, antingen kommer ni andra också dit eller så möts vi där uppe. Våning 4 har jag för mig att det ligger på.

En sak som är bra att tänka på är att de har ingen micro där, ifall barnen behöver äta medan vi är där. Det går att värma på Teaterbaren 2 våningar ner, annars får man ge nåt annat om man inte har tex mat-termos.

• HJ81

Tack för de peppande orden, man får försöka ha tålamod helt enkelt. Tack och lov så sover Mira jättebra i alla fall, jag hade nog inte stått ut med att ha gnälliga dagar + massa uppvak på nätterna. Jaja allt ordnar sig till slut!

Jag tänkte nu på en sak. Vi kommer vara fem eller sex mammor + barn + barnvagnar. Jag funderar på om vi inte ska ta med nåt ätbart till oss och sitta där och äta i stället för att gå till nåt fik? Även om de har rätt gott om plats vet jag att det är svårt att få plats med många barnvagnar på något av ställena. I fika/matrummet på Rum för barn finns det ju rätt gott om plats. Eller vad tror ni?

• HJ81

Jag tror också att jag kan nästa vecka, vet inte alls hur mycket plugg jag kommer ha än men nån dag kan jag säkert ses. Bestäm en dag ni så kommer vi om vi kan!

• HJ81

Jag och Mira kanske kan på torsdag men det beror på hur mycket plugg jag får klart imorrn. Kan återkomma i morgon kväll då jag vet mer!

• HJ81
    Elinsmamma skrev 2010-01-27 17:32:30 följande:
    Oj vilka vilda killar ni har, fy jag har lite blodfobi så jag hoppas att det är dröjer länge tills Elin slår sej...men jag tror att hon kommer bli en klätterapa som sin far, hon börjar visa dom tendensena... Vi mår bättre, men det tar tid för Elin att återhämta sej. Idag har vi allafall ätit gröt, det är framsteg, hon har fått virusprickar, kan tydligen få det när man har tex kräksjukan eller någon annan virusinfektion eller liknande. Det kliar och och i natt har vi inte sovit många timmar, min man är hemma och jobbar och det känns skönt. Jobbigt just nu. Igår var jag och såg min mormor en sista gång innan begravningen så det är tufft just nu, Gravid, hormoner som börjar komma, sjuk Elin, lite sömn, ska gå in och jobba i april osv osv...Men det blir bättre... Måndag eller tisdag kan vi ses, sen är det begravning och lite annat inplanerat... Under förutsättning att e är pigg och glad, vilket hon inte är nu....
    Åh stackars! Jag förstår verkligen att du har det tufft just nu. Allt på en gång också. Skönt att din man kan jobba hemma i alla fall! Hoppas ni mår bättre snart och att du slipper alltför jobbiga graviditetsbesvär.

Jag kan säkert ses en dag nästa vecka, ni får bestämma en dag så ser vi hur jag ligger till helt enkelt. Hoppas alla blir friska och krya tills dess och Linda lycka till hos läkaren med Neo imorrn!
  • HJ81

Hej! Ursäkta att jag inte varit så aktiv här på senare, har haft lite att stå i.
    Jag skulle jättegärna ses imorrn men får tyvärr ställa in då jag har så himla mycket att göra med skolan just nu. Jag kan eventuellt ses en dag senare i veckan. Jonatans förkylning är annars inget som skrämmer mig, vart man än går är ju barn sjuka så det finns överallt. Lika bra att bygga upp deras immunförsvar på en gång. En liten nyfödd däremot skulle jag vara försiktigare med.

• HJ81

Hej! Förlåt alla att jag inte varit så aktiv här på senare. Har massor att göra den här veckan så vi kan tyvärr inte på onsdag. Ses gärna en dag i nästa vecka däremot!

Kul med fler i vårt lilla gäng, hoppas ni kan följa med nästa gång!

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?