Inlägg från: Elinsmamma |Visa alla inlägg
  • Elinsmamma

Nya vänner i söderort/sthlm?

lindamit skrev 2009-12-06 12:00:52 följande:
    Jag hoppas att han har kommit då men det verkar superlungt på värkfronten tyvärr...Så himla segt att bara gå och vänta! Vi kan väl höras i veckan och se vad som händer med den träffen helt enkelt! Vi kanske kan säga torsdag så länge iaf =) Ha en skön 2.a advent nu!
    Som det ser ut nu så kan vi inte på torsdag men planerna kan ändras, barn blir ju sjuka.
    Annars kommer vi vecka därpå om vi träffas...

elin är ute på prommis med sin farmor och jag är solo. GUD SÅ SKÖNT!
    Min man jobbar och vi ska ha några kompisar på glögg i eftermiddag.

KRAM från oss
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-06 15:30:06 följande:
    Ja jag hoppas verkligen att han kommer snart Linda! Men vi kan se under veckan hur det blir. Nästa vecka ska jag nog ha tvåårngen hemma hela veckan för jag vill inte att han ska bli sjuk när vi ska åka till Åre, ska ju fira med min syster som har en nyfödd. Nu ska vi nog adventsfika lite...........håller tummarna för att han vill komma snart Linda. Frida hur är det med Elin nu är hon frisk o pigg igen? Kram
    Men vi kanske skulle kunna träffas hemma hos oss tex, då kan de större barnen husera fritt..=)
    Mette: Elin är piggelin igen och sover som en stock idag.
    Vi hade adventsfika i eftermiddags för vännerna och deras barn, det var en härlig ljudvolym, vi är inte vana ännu. Elin är ju rätt lugn. På besök var 5 barn i ålder 1-2,5....

Linda: Vi väntar också nyfiket, vet ju hur långsamt tiden går på slutet...=(
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-08 12:24:55 följande:
    Hej på er! Hur är det Linda har det kommit någon bebis? Vilka kan träffas denna vecka? Va trevligt att du bjuder hem oss Frida, men vi kan vara hos mig också eftersom det är jag som har extra barn så kan han leka här hemma med sina leksaker. Jag kan inte onsdag, men måndag kan jag då med ett barn för då får Teodor gå på förskolan för då är det luciatåg. Kram på er!
    Hallo tjejer

Helena: Hoppas du haft det bra på gotland! vet att det finns en buss från farsta till Älsvjö och där får man byta, inte allt för krångligt hoppas jag =)
    Vi träffas gärna nästa vecka, måndag låter bra tycker jag. Jag bakar gärna nått smarrigt. =P
    Har träffat en tjej från Sollentuna som har en 9 månader, frågar henne om hon vill komma då
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-08 16:51:54 följande:
    Hej alla =) Hoppas ni mår bra och att alla barn är friska! Vi mår bra men ingen liten bebbe än... Han är ju egentligen beräknad om 3 veckor först så det är inte så konstigt men när man får höra från MVC att det kan ske när som helst känns det ju ännu mer frustrerande när det inte händer nåt! Trevligt att vara hemma hos någon också, och att du erbjuder dig att baka till och med Frida, mums =) På torsdag får vi besök här så då kan vi inte heller ses men jag ses gärna också på måndag som det ser ut nu iaf!
    Elin är piggelin och jag har inte varit på Öppna på ett tag
    Toppen! passar måndag för alla? Ska vi sägar vid 11 tiden då?, jag inboxar min adress och nummret, så ni kan ringa om det skulle vara svårt att hitta.
    Vill man äta nått så kan man väl handla det själv, här nedanför finns en wok och en grill. För min del räcker det med att vara kokerska, tvätterska, ibland säger jag till min man att jag driver ett 5 stjärningt..Haha...

sköt om er tjejer
  • Elinsmamma
    metste skrev 2009-12-09 13:08:42 följande:
    ja säg till om jag ska ha med mig nåt
    Hej tjejer

Mette: självklart får T följa med om han inte är på förskolan.

Så köp bara med er lunch till er själva så fixar jag fikat, och leksaker finns det i drivor..=)

Jag har lärt känna en annan tjej från FL, hon kommer med sin lilla Elsa.

Det blir kanon kul, ses fram emot det
    Hur går det med julklapparna för er?

Kram kram
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-10 00:26:47 följande:
    Ska bli jättetrevligt att ses hos dig Frida tycker jag! och som sagt; jag vill också ta med mig lite fika så slipper du baka för ett helt kompani haha Kommer kännas riktigt skumt att vara den enda utan barn men jag borde väl vant mig vid det här laget ;) Nästan så jag vill ta med mig Neo bara för att men det kommer ju bli världens dagis där då misstänker jag =) Har faktiskt köpt de flesta julklapparna till Neo och hunden idag, vart nätshopping för hela slanten i år. Älskar att julhandla och gå i affärer men inte med den här klumpen på magen! Kan förresten tipsa er om en bra barnsida där de säljer allt möjligt; leksaker, filmer, böcker och inredningsprylar till superpriser; www.hikmet.se Stort utbud och en fast leveranskostnad, hittade en hel del till Neo där!
    Om du så gärna vi ta med dej nått smarrigt Linda så gör det..
    Nätshopping är inte dåligt alls, toppen när man inte orka spontanshoppa helt enkelt, ibland vill bebisar inte gå i affärer med mammorna...

idag är min man på julfest så Elin och jag är solokvist, hoppas att hon somnar tidigt så jag får lite egen tid...kanske tar jag med ett glas vin...=)
  • Elinsmamma
    HJ81 skrev 2009-12-13 19:58:10 följande:
    Hej Gabrielle och välkommen hit! Linda och vi andra har setts ett par ggr och ska ses i morgon igen, du får säkert hänga på hem till Frida också om du kan! Vart i söderort bor du? Min dotter fyller 1 på fredag så då är våra nästan jämngamla!
    hallo tjejer

Hoppas alla kommer imorgon, Vår hiss kommer att vara avstängd mellan 12-14 så det är bäst att komma innan. Det finns ett akutnummer att ringa om det skulle vara nått.
    Har ni svårt att hitta så ring mej så lotsar jag er...

Kram kram
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-15 16:31:57 följande:
    Tack för igår! Det gick så himla bra på tåget så jag blev nästan tårögd haha Neo hade ju lovat att stanna kvar tills de sjungit klart och det gjorde han också. Till på köpet så smilade han sig igenom den halvtimmen och försökte hänga med i rörelser och sången också, så det vart så bra det bara kunde bli =) Men det var kallt som bara den!! Fast mysigt med snö så jag ska inte klaga, hellre det än blask =)
    Hallo tjejer

Det var trevligt att ha er här igår, Oh så härligt med snön..I LOVE IT..men det är ju inget vidare vara ute väder, blåser ju snålblåst och köra bil ska man ju inte tala om..=)

Sköt om er nu och massa kramar från oss i höghuset...=P
  • Elinsmamma
    gabby23 skrev 2009-12-16 13:14:34 följande:
    hejsan tjejer, sorry att jag inte hört av mig, såg nu att ni skulle träffas..men hoppas att det blir en träff igen så följer vi gärna med:)
    Hej

Vi kommer träffas igen efter helgerna! Och bara kul att vi blir fler..=)
  • Elinsmamma
    lindamit skrev 2009-12-18 11:18:28 följande:
    Frida: Nej att köra bil måste vara förjävligt nu, framförallt igår! Vi höll oss inne hela dagen och myste faktiskt, Neo fick till och med vara hemma från dagis när vi såg ut på stormen genom fönstret på morgonen =) Gabby: Precis, vi ska ses efter alla helgerna igen men vi får uppdatera tråden allt eftersom!
    Nej varken sej bilkörning eller barnvagnskörning var lätt i torsdags, det var ju galet jobbigt!
    Vi har tjuvstartat julen med att köpa och klä granen...=)

Kram på er girls....
Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?