Inlägg från: metste |Visa alla inlägg
  • metste

Nya vänner i söderort/sthlm?

HJ81 skrev 2010-01-18 22:33:50 följande:
    Tack för de peppande orden, man får försöka ha tålamod helt enkelt. Tack och lov så sover Mira jättebra i alla fall, jag hade nog inte stått ut med att ha gnälliga dagar + massa uppvak på nätterna. Jaja allt ordnar sig till slut! Jag tänkte nu på en sak. Vi kommer vara fem eller sex mammor + barn + barnvagnar. Jag funderar på om vi inte ska ta med nåt ätbart till oss och sitta där och äta i stället för att gå till nåt fik? Även om de har rätt gott om plats vet jag att det är svårt att få plats med många barnvagnar på något av ställena. I fika/matrummet på Rum för barn finns det ju rätt gott om plats. Eller vad tror ni?

Va skönt att hon sover på nätterna i alla fall, det önskar jag att Jonatan kunde göra snart. Ja det låter som att det är enklast att ta med nåt att äta där man kan ju också köpa nåt på fiken i Kulturhuset och ta med o äta där.
  • metste

Nu är jag ute i sista sekund, har velat fram o tillbaka hur jag ska göra, Jonatan har varit så trött de senaste dagarna vet inte om han är lite sjuk eller om han håller på att bli sjuk, men vi stannar nog hemma idag jag har smsat Frida o Helena så jag hoppas att ni sett det.....men skulle han bli piggare så tittar vi förbi. Om inte hoppas ni får det trevligt idag!

• metste

Tråkigt att missa träffen idag men det är inte så kul med en gnällig bebis, han är nog inne i nån fas, så mammig. Men eftersom vi missade träffen måste vi bara bestämma en ny dag så vi har nåt att se fram emot! Vi skulle kunna vara hos mig nästa vecka, vilken dag passar er? Jag kan de flesta dagarna men fredagar passar inte så bra.

• metste

Oj Linda håller ni på att renovera förstår att du vill städa undan efter det, vet ju hur skitigt o dammigt det blir. Men då kanske vi ska ta måndag eller tisdag  eller vad tycker ni?

• metste

Vi ska också renovera en massa men har bestämt oss för att vänta ett tag till, vi flyttade in i augusti och har en massa planer och utbyggningar på huset och så vill vi ha ett nytt kök, hur länge har ni bott i huset?

Torsdag passar bäst. Vilka kan då?  Var är Frida förresten har inte sett henne här inne på ett tag...

• metste

Linda: Stackars Neo, Teodor fick också sy 5 stygn lite ovanför ögonbrynet i höstas, verkar som att vi har två vildingar Jag har fått någon jobbig hosta som nu hållit i sig i några dagar så jag är rädd för att jag kanske kan smitta Milo som är så liten så jag vet inte om vi kanske ska ta träffen nästa vecka eller vad tycker du?

Helena hur går det med pluggandet ?

Frida: Usch för kräksjuka det är såå jobbigt, hur tog Elin det? Vet ju att de tar extra mycket på de små.

LisaB och Harrysmamma81 ni får också gärna komma, hemma hos mig var tanken att vi skulle vara nästa träff!

Men nu är frågan ska vi ta träffen nästa vecka eller i morgon vet som sagt inte om jag smittas med min förkylning. Vad tycker ni?

• metste

Linda: Ja det är nog lika bra att vi träffas nästa vecka i stället så det inte blir så stressigt för jag antar att även du måste hämta från förskolan kl 15. Ja det där med att ta bort stygnen tyckte Teodor var värre än att sy, enligt hans pappa som fick gå med honom till VC, så att du är beredd på det ;) Det konstiga var att när Teodor slog sig så kom det kanske en droppe blod, blödde inget fast att man såg skallbenet......konstigt tyckte jag, blödde Neo nåt? Verkar som att vi har två vildar kanske ska de få träffas nångång, skulle va kul de är ju nästan lika gamla.

Då kör vi träffen nästa vecka i stället, jag kan de flesta dagarna då skulle jag tro, när kan ni andra?

• metste

VA Frida är du gravid!? Har jag missat nåt? GRATTIS i så fall! Va jobbigt med din mormor, jag såg också min farmor när hon dött var jätte jobbigt kommer jag ihåg men det kändes väldigt bra efteråt att jag fick ge en sista puss.

Jag kan mån eller tisdag.

Linda kom på en grej att ni inte får glömma att ringa till försäkringsbolaget och anmäla Neos skada, dels så få ni ersättning för sjukhusbesöket sen om han får ett ärr så får ni ersättning för vanprydande ärr.....alltid nåt :)

• metste
    Elinsmamma skrev 2010-01-28 20:20:17 följande:
    JAA, berättade för tjejerna när vi sågs förra veckan, det är fortfarande tidigt så allt kan hända, men jag är och var chockad...det blir ju väldigt tätt mellan barnen... Är mest bara galet trött nu men det var jag med Elin också, somnade 20.30 igår och sover middag varje dag med Elin...=) har bestämmt mej för att gå in och jobba 15 april fram till juli, sen blir det semester och mys med Elin någon månad till innan bebisen kommer...=)
    ÅÅ va kul! Jag håller tummarna för att allt ska gå bra vilket jag tror att det gör. Att det blir tätt mellan barnen är ju bara kul men jag förstår hur du tänker men det är så kul när man ser hur roligt de har tillsammans och hur mycket de tycker om varandra då glömmer man allt det jobbiga. Då hinner du inte jobba så länge då, det var som för mig jag jobbade bara i tre månader. När är den beräknad till? Kram
  • metste

Linda: Ja vi får se till att Teodor och Neo får träffas det skulle va jätte kul. Ja att släppa de lösa i en park kanske inte är en så dum idé :).
    Men så dramatiskt det blev, vad var det som hände? Teodor hoppade i soffan och ramlade och slog sig mot soffbordet men inget blod jätte skumt men han fick sitt jack en liten bit över ögonbrynet kanske är mindre kärl där. Gick det bra att ta bort stygnen?

Ja tisdag passar mig också. Hoppas alla barn och föräldrar är friska då.

Frida: Hur mår Elin nu, bättre idag? Och hur mår du?

Svar på tråden Nya vänner i söderort/sthlm?