• Drom

Varför så svaga plus trots tio dagar efter BIM?

Jag fick negativt på två gravtester på BIM resp. några dagar senare. Men jag var säker på att jag var gravid! Så jag testade igen en vecka efter BIM och fick svagt positivt och sedan positivt igen med digitalt CB. Hos sköterska hos husläkaren BIM+10 dagar fick jag göra ett till och hon sa, utan att jag frågade, att det var ett svagt plus. Varför blir plussen så svaga? Jag är inte låghormonare, för med dottern fick jag tydligt plus redan på BIM-dagen.. Några idéer, någon?

• Svar på tråden Varför så svaga plus trots tio dagar efter BIM?
  • Lillebus

Jag är i samma sits som du, typ. Misstänkt några veckor att jag är gravid och gjort flera tester, men de har inte varit positiva. Skulle ha mens i måndags så det var nog för tidigt att prova när jag gjorde det. Testade igen med cb digitalt i tisdags och då fick jag svar att jag är gravid, idag 4 veckor+2. Gjorde ett test till igår, vanligt cb, på kvällen och då var pluset svagt. Tänkte att det kanske är bättre att göra test på morgonen så jag gjorde ett igen imorse!!( Testmissbrukare som jag är! ) Det visade oxå ett svagt plus!!???
    Är det utomkvedshavandeskap eller missfall på g då eller??

//lillebus

• Gammy

jag e i samma situation. med min son (2år) fick jag starkt plus direkt. men nu (14 dagar efter BM) får jag fortfarande svaga plus...har testat både CB o Apoliva. får liiiite starkare streck på kvällen än på morgonen (oxå testmissbrukare hehe) ... ska ringa MVC på måndag o se.... håller tummarna;)

• oOjordgubbenOo

Hej!
    Vad jag har fått för mig så har det inte med erat egna "hormon" att göra, utan det är bebisen som styr om du är låg eller höghormonad. Hade du starkt plus t ex första barnet tidigt, så behöver det inte vara så denna gången. Tror inte ni har missfall på g för det, beror på lilla bebisen:) Lycka till, snart får ni nog ett starkare plus:)

• Drom

Nu har jag testat igen (är typ i v. 7+1) och fick ett väldigt starkt plus :)

Frågade BM som sa att det kanske var så att jag blev gravid lite senare än jag trott och att det var därför som det inte blev positivt på BIM och strax efter.

• Gammy

och jag har inte testat mer utan ska till barnmorskan imorn bitti. så får vi se vad det leder till;)

• Gammy

och jag har inte testat mer utan ska till barnmorskan imorn bitti. så får vi se vad det leder till;)

• Lillebus

Jag testade igår igen och det visade ett starkt plus så det är väl som oOjordgubbenOo säger. Har dock inte ringt MVC än.. Kanske skulle ta o göra det idag.

//lillebus

• Gammy

det visade inget hos mvc... men lycka till till er andra;)

• Gammy

jaha..sådär. tog ett nytt test idag. starkt plus;)
    så nu kan va glad igen!!;)

• Drom

Grattis Gammy!! Vad sa de hos mvc, fick du någon förklaring till att det ibland är svaga plus och att man kan få olika svar?

• Gammy

bara det att det är olika när hcgvärdet är så högt så att det visar utslag. Men sen hade jag ju fått svaaaaga plus, men helt neg. hos MVC, då sa hon att deras tester är inte alls så känsliga som Apotekets. Hade jag ingen aning om...trodde det var tvärtom typ;) eller så blev jag gravid senare än vad jag trodde....vi får se. Hoppas på att få ett tidigt UL så man kan se vilken vecka man e i.

• Gammy

bara det att det är olika när hcgvärdet är så högt så att det visar utslag. Men sen hade jag ju fått svaaaaga plus, men helt neg. hos MVC, då sa hon att deras tester är inte alls så känsliga som Apotekets. Hade jag ingen aning om...trodde det var tvärtom typ;) eller så blev jag gravid senare än vad jag trodde....vi får se. Hoppas på att få ett tidigt UL så man kan se vilken vecka man e i.

• Molla78

hej jag lägger mig i diskussionen! Jag har en hormonspiral sen några månader tillbaks men har känt att nåt är "fel". Därför testade jag med apotekets grav.test igår och det visade positivt. Idag var jag på gyn och testade mig och det visade negativt! Läkaren tyckte det var underligt - han fick t.o.m se mitt "hemtest". Han sade också att apotekets test är känsligare än deras. (jag trodde också tvärtom) De kollade hcg i blodet så jag väntar svar imorn...
    Har ju inte tänkt bli gravid nu eftersom jag satt in en spiral. Och det verkar skumt att bli gravid med den i!
    Ja lycka till med era graviditeter!

Kram M

• JL9

10 dagar över tiden, testade positivt för en vecka sedan & sedan två negativa test!

Är lite smått förvirrad! ????

Vad gör jag?

Svar på tråden Varför så svaga plus trots tio dagar efter BIM?