Inlägg från: Leone i Västerås |Visa alla inlägg
  • Leone i Västerås

Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?

Var hemma hos en bekant häromdagen, och när vi var färdiga så plockade jag in i koppar och sånt i diskmaskinen samtidigt som hon var in på toa och bytte blöja på sin minsting.
    Jag skulle just sätta på maskinen när hon kom tillbaka och hade med sig toaborsten i handen.
    Jag blev ganska paff när hon öppnade luckan igen och stoppade in toaborsten i maskinen.
    Antar att jag såg ut som ett frågetecken, men hon ifrågasatte hur vi brukade hålla vår borste ren annars, om vi inte tvättade av den ordentligt?
    Vi brukar faktiskt köpa ny titt som tätt, och eftersom en ny kostar typ 9:- på Ikea så känns det inte som en större förlust att slänga den gamla.

Vad säger ni, är det bara jag som tyckte det var skitäckligt att köra borsten i maskinen med disk, eller är det ett smart drag?

Mamma till fyra underbara barn på jorden och två i himlen
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?
  • Leone i Västerås
    The Black Lady skrev 2009-12-10 12:41:06 följande:
    Det var det värsta jag har hört på länge.. Där skulle jag aldrig mer fika eller äta.....
    Nej, så kände jag också :-/
  • Leone i Västerås
    SigridA skrev 2009-12-10 12:41:37 följande:
    Haha jag funderade faktiskt på det där idag, och har inte riktigt bestämt mig om jag tycker att det är äckligt eller inte.
    Haha, säg att du skojar.
  • Leone i Västerås
    Novemberstjärnan skrev 2009-12-10 12:49:36 följande:
    Haha, är detta ett skämt?Nä, äckligt skulle jag vilja kalla det.
    Nej, det är det faktiskt inte.
  • Leone i Västerås

Ja, jag är verkligen äcklad av det fortfarande, och funderar på hur många gånger jag har fikat där, i "toaborstedisk-sällskapade" kaffekoppar.
    *kväljer lite*

Och tyvärr så är det faktiskt alldeles sant, och dessutom hävdade min bekant att hon visste om andra som också gör på det viset, vilket ju är ännu äckligare.

Risken finns alltså att man kan råka ut för ännu en sån bekantskap :-/

Iaf så har jag nyss varit på Ikea, och som jag skrev i TS så köper jag alltid deras billiga borstar och byter varje månad typ, och nu köpte jag 10 st jag ska ge till min bekant.

Visst, som nån skrev så är det väl miljövänligt att diska ist för att slänga, men där går min gräns!

• Leone i Västerås
    Mei skrev 2009-12-10 16:37:01 följande:
    Leone i Västerås skrev 2009-12-10 16:27:29 följande: Om det var mig du tänkte på så var det med glimten i ögat! Jag tycker det är så vidrigt så jag vet inte vad. Och nu skriver du att hon sa att hon vet att hon inte är ensam! Och jag som bor i närheten. Jag tror jag dör. Fan nu fick jag rysningar igen. Det hade just lagt sig. Jag tror jag måste deleta tråden.
    Nej nej, jag syftade inte på ditt inlägg utan på de som skrev om miljövänligt i största allmänhet. Ditt inlägg antog jag faktiskt inte var på fullt allvar

Och jo, vad det gäller vidrigheten så håller jag med dig helt och hållet.
  • Leone i Västerås
    Atamon skrev 2009-12-10 20:42:31 följande:
    ... eller så kanske hon gör så när hon inte vill ha mer besök...
    Ja, det är ju också en tanke. Men nej, jag tror nog inte att det är så faktiskt *hoppas iaf*
  • Leone i Västerås
    LiindaE skrev 2009-12-11 15:08:23 följande:
    det är ju såååå äckligt att jag vägrar tro att det är santjapp jag tror hellre att ts ljuger och hittar på än att någon faktist gör så
    Ledsen att göra dig besviken, men det är faktiskt helt sant.
  • Leone i Västerås
    lina822 skrev 2009-12-11 14:52:12 följande:
    Nej.......skit äckligt!De är ju inte kloka!Jag skulle aldrig umgås med de mer.Eftersom de gör säkert även värre saker. Nej skulle aldrig riskera att bli smittat med någonting i deras hem.Har du druckit och ätit hos de???Jag skulle säkert bli förbannat och spy i flera dagar.
    Japp, det var efter en fika jag fick veta det. Lagom kul .
    Men å andra sidan så har jag ju fikat där innan också och inte blivit sjuk av det, även om det nog inte kommer att hända igen.
  • Leone i Västerås

Ja, så har vi också. Perfekt att ha om man får oväntade nattgäster. Vem sjutton slänger fram en begagnad tandborste liksom?

• Leone i Västerås
    Maliiiiin skrev 2009-12-11 19:58:12 följande:
    Övertygad om att detta är ett skämt!!!!!!! Men ett bra sådant, haha!!!!!
    Och jag önskar att det var ett skämt, men tyvärr.......
  • Leone i Västerås

Haha, lustigt att så många har åsikter om det här, men jag är glad att (nästan) alla tycker samma som mig iaf. Risken är alltså minimal att jag råkar ut för någon som gör samma sak igen

Svar på tråden Toaborsten i diskmaskinen. Bra eller anus?