• 3e gången gilt

Positivt graviditetstest på ruvardag 8??

Hej tjejer! Vad modiga ni är www.familjeliv.se/Forum-7-134/m49568803.html# och grattis till era positiva tester, fantastiskt!!

Jag gör mitt tredje IVF försök och har testdag den 4 jan, 18:e dagen. Gör IFV på Sahlgrenska i Gbg. Har inte vågat testa än. Men nu är jag på R11, i alla fall ännu ingen mens så då verkar det som att jag skulle kunna testa och kunna lita på resultatet redan nu? Jag tycker att jag känner att det värker i äggstockarna, har värk i ryggslutet och öm i brösten. Idag har jag mått lite illa, men tänker att jag kanske bara inbillar mig. Men det känns som att ligga på sträckbänken, att inte veta. Så kan man testa innan vore det ju helt fantastiskt. Är så orolig att det ska bli negativt bara. Om det blir negativt, kan det vara för tidigt att testa då eller kan jag då lita på resultatet? Någon som vet?

• 3e gången gilt

Oj, vad spännande! Kanske ska göra ett försök lite tidigare då... Får ta en funderare och ett snack med min fantastiska man. Även om han säger att jag får göra precis som jag vill själv. Vet du? Om man har värk i äggstockarna, är det ett säkert dåligt tecken eller behöver det inte betyda att mensen är på väg. Vore jättetacksam för svar från den som vet, även om det kanske inte blir det jag vill ha.

• 3e gången gilt

Oj, vad spännande! Kanske ska göra ett försök lite tidigare då... Får ta en funderare och ett snack med min fantastiska man. Även om han säger att jag får göra precis som jag vill själv. Vet du? Om man har värk i äggstockarna, är det ett säkert dåligt tecken eller behöver det inte betyda att mensen är på väg. Vore jättetacksam för svar från den som vet, även om det kanske inte blir det jag vill ha.

• 3e gången gilt

Tack för ditt svar! Ursäkta, jag är helt ny här. ÄP är det Ägg utplockning?

• 3e gången gilt

Hej! Tack för svar och uppmuntran! Läget just nu är så här.

Jag testade RD12 men fick då ett negativt test. Provade igen på nyårsafton RD14. Även detta test negativt. Så jag har varit jätteledsen några dagar och har i stort sett accepterat att det inte blev något denna gången heller. Gråtit en heldel.

Det känns väldigt jobbigt såklart. Men jag har ändå inte vågat dricka någon alkohol på nyårsafton, ifall ifall ifall det kanske visar sig att det kan vara för tidigt att testa. Men varför skulle det vara det om andra får svar redan RD8, 10 och 12. Men så länge inte min mens har kommit känns det ändå lite hoppfullt.

Och hoppet är väl det sista som lämnar människan. Jag ska testa igen om två dagar så får vi se vad det säger. Det är ju min testdag då enligt Sahlgrenska. Den 4/1. Men jag har väldigt lite hopp kvar nu. Men efter förra inlägget ifrån dig Miradele så gav det mig ännu lite lite mer hopp än tidigare.

Om inte så får man var ledsen, viktigt att gråta ut och inte trycka ner känslor i kroppen. Ut med det bara och sedan när man har sörjt klart, det får ta den tid det tar, så får man ta nya tag.

Svar på tråden Positivt graviditetstest på ruvardag 8??